Vlastimil1
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2016 15:10

11.09.2016 16:26

Re: Přebíjení brokového náboje

Zdravím všechny , jsem tu novej a předem se omlouvám jestli jsem přehlédl odpověď v předcházejících příspěvcích. Zatím přebíjím jen pár pistolových a puškových ráží na střely vlastní výroby a chystám se začít s brokovými náboji. Na slug jsem zde našel dost odpovědí , ale nenašel jsem zde odpověď na výrobu broků. Zkusil jsem cvičně vyrobit jen jeden šroub s výstupním otvorem 1 mm. Ovalita nic moc , velikost broků 2 - 4 mm , v závislosti na sloupci roztaveného olova nad šroubem. Chápu , že bude nutná nějaká centrifuga na dohnání ovality broků. Teď se chystám odlít z hliníku větší misku na tavení olova + koupit spirálový elektrický vařič pod ní. Otázka zní: je velikost výstupního otvoru na "vykapávacím" šroubu 1 mm optimální , či má být výstupní otvor menší??? Děkuji za případné odpovědi.

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

11.09.2016 16:53

Re: Přebíjení brokového náboje

Bylo by dobrý napsat jakou chceš dosáhkout vyslednou velikost broků. Jestli si dobře pamatuju tak 1,3-1,4mm dělá broky 3-3,5mm. V Čechá ti nikdo asi moc neporadí, to musíš na americké stránky. Zadej si do vyhledavače "magma littleton shot maker"

Uživatelský avatar
jpp
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 2134
Registrován: 12.01.2012 0:57
Bydliště: Tam kde zítra již znamená včera...

11.09.2016 17:04

Re: Přebíjení brokového náboje

Téma lití broků tu někde je. Pokud nenajdeš tak na webech pod heslem litteton shot maker
ledacos najdeš. Myslím že je zbytečné objevovat Ameriku a vynalézat kolo...

Malé broky jdou celkem obstojně (2-2,5), ale kolem 3mm se to zlomí a padají paskvily. Větší brok než 3,5 mm nenaleješ ani když se nakrájíš na malé kousíčky...

Vlastimil1
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2016 15:10

11.09.2016 19:17

Re: Přebíjení brokového náboje

Prima , tak tohle chci vyrobit(magma littleton shot maker) . Brokama se zabejvám tak 14 dní ,jelikož do rodiny přibude jen Uzkon , takže ještě nemám zmáknutou slovní anglickou zásobu , potřebnou ke googlení na tohle téma. Příjde mi z videí ,že velikost broků je dána sloupcem roztaveného olova nad šroubem. Takže konstantní velikost dokážu kontrolovat tím , že budu odtavovat tenké plátky olova , kde se lépe kontroluje výška hladiny nad šroubem. Zbytek vyřeší sada sít , na oddělení dle velikostí.

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

11.09.2016 21:24

Re: Přebíjení brokového náboje

Sloupec roztaveného olova má vliv nejvíc na to jestli to bude kapat, nebo čůrat. Pokud to máš jenom na blbnutí, tak není třeba řešit přesejvání na přesné velikosti. Já mám cedník na 3,5mm a jen přesejvám od zmetků. Takhle to vypadá. https://www.youtube.com/watch?v=csswBiGxZ60

Vlastimil1
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2016 15:10

12.09.2016 0:00

Re: Přebíjení brokového náboje

Slušnej aparátek :-) . Co to medium v čem se to chladí? Pochopil jsem , že jsou možnosti typu : chladící kapalina , hydraulickej olej , nebo tekutý mýdlo s nějakým poměrem vody? A zdá se , že se tu hlídá teplota na cca 50-60 °C ? Broknu mám to jen na blbnutí , max nějakej kurz od Hard Tasku. Myslivec nejsem a když na to příjde , tak kolem baráku budu zametat municí proti demonstrantům.


Reklama

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

12.09.2016 9:58

Re: Přebíjení brokového náboje

Když jsem to před mnoha lety zjišþoval, tak nejlepší chladící médium byla brzdovà kapalina, ale kdo by se v tom chtěl máchat. Pak druhé nejlepší byla nějaká chladící kapalina u nás nesehnatelná. Tak jsem koupil naší ekologickou chladící kapalinu a jde to taky.

Vlastimil1
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 4
Registrován: 11.09.2016 15:10

12.09.2016 21:30

Re: Přebíjení brokového náboje

Hmm, zdá se , že to bude ten největší verk , co kvůli přebíjení postavím. Teď někde musím vyšašit formovací písek , abych odlil tu misku. Udělám model misky z polystyrenu a zkusím to na vytavenej model. Snad se mi to vejde objemově do tyglíku. Šrouby zbaslím na sloupovce , jen výstupní zvětším otvor na 1,3mm. Největší bazmek asi bude chladící káď s okapem a přepadem (inspirováno Magma Engineering Company). Jen to bude chtít pořádně sletovat mosazí , aby to neteklo. Koupil jsem takovej dětskej autogen na kyslík a butan , tak to alespoň vyzkouším.Nejsem si úplně jistej , že kdybych použil velkej odpadkovej koš z plastu , nebo slepil nějaký akvárko v kovovým rámu, tak že se ta chladící kapalina neprožere ven. Přece jenom je na plastovejch kanystrech od chladící kapaliny značka , že je to určeno pro nebezpečné chemikálie. Nebo se mýlím??? Jestli jo , tak se výroba zlevní, viz výše použité alternativy. Jen mi vrtá hlavou teplota chladící kapaliny. Na některých videích byli záběry na teploměr , který ukazoval teplotu cca 50-60°C. Je to důležité pro výsledek?

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

12.09.2016 21:57

Re: Přebíjení brokového náboje

Vymejšlíš zbytečnosti. Miska je svaŕená z ocele, jde jen o to aby to nebylo moc tlustý. Já to mám asi z 5mm plechu, a je to zbytečně tlustý a náročnější na ohřev. Klidně by stačil 2-3mm tl. Přidělat na jednoplotýnkovej vařič. Teplota chladící kapaliny může být různá, záleží na hustotě. To zjistíš jenom pokusama. Když je teplota špatná dělá to placky , miší hovínka nebo kuličky s dírou.

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

19.09.2016 10:32

Re: Přebíjení brokového náboje

tom píše:
jpp píše:
tom píše:Netuší někdo co dává Vlašim za prach do Magnumovejch 12/70 a 12/76 ?


Tak pardon, oprava... Je to S030 s navážkou 1,85-1,90 g

Nějak jsem nezaregistroval, že jsi svůj příspěvek opravil a zakoupil tu S035 a krabičku mini magnumů 42,5g. Jeden delaboroval a teď jsem na to koukal, že to odpovídá té S030. Ale je tam 31gr (2g). Pak teda nevim na co je ta S035 vlatně dobrá, když i na takhle velké gramáže broků funguje S030.

Zkusil jsem udělat ty minimagnumy a nějak to neodpovídá. Není v tom asi prach S030-1, protože v minimagnumech je 2g něčeho, a když jsem dal necelé 2g S030-1, tak to lítalo o 50m/s rychleji s hodně překročenýma tlakama.

Uživatelský avatar
jpp
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 2134
Registrován: 12.01.2012 0:57
Bydliště: Tam kde zítra již znamená včera...

19.09.2016 21:02

Re: Přebíjení brokového náboje

Tu sestavu co jsem psal SB laborovala a mám to přímo od zdroje. Jestli v mezičase došlo ke změně u SB a nebo chlapci ze Semtína trošku přibrousili S030 do ostra to už netuším...

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

06.10.2016 12:32

Re: Přebíjení brokového náboje

Dotaz na přebíječe Mosazných nábojnic do brokovnice, jdou přebíjet i bezdýmím prachem, nebo jsou jenom na černoprach?

Uživatelský avatar
glock1719
 
Příspěvky: 8028
Registrován: 10.04.2006 14:12
Bydliště: Uherské Hradistě

06.10.2016 14:33

Re: Přebíjení brokového náboje

Když jsem to viděl přebíjet v rusku tak tam normálně sypal bezdýmí prach .
Proč by to jinak nemělo jít?
když jde přebíjet ta plastová?

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

06.10.2016 14:40

Re: Přebíjení brokového náboje

Netuším, myslel jsem třeba kvůli roztažnosti. Plast se vrátí, mosaz by se musela zkalibrovat.

Uživatelský avatar
glock1719
 
Příspěvky: 8028
Registrován: 10.04.2006 14:12
Bydliště: Uherské Hradistě

06.10.2016 20:12

Re: Přebíjení brokového náboje

Co jsem viděl já tak na to natlačil takový kroužek otočil a o stůl zase vytlačil .
Kalibroval.

polak09
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: 07.08.2016 10:15

14.10.2016 21:17

Re: Přebíjení brokového náboje

Tak dnes zkouška prachu S0patnáct (nejde mi,nevím proč jednička) a jsem spokojenej.50 ran bez jediného selhače.Ta S035 nebyla dobrá volba...

Uživatelský avatar
Vejr
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 528
Registrován: 10.06.2012 15:58

30.10.2016 21:56

Re: Přebíjení brokového náboje

jak kdo čistíte brokový nábojnice na přebíjení ?

smates
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 160
Registrován: 18.03.2007 13:43
Bydliště: Ústí nad Labem

31.10.2016 1:54

Re: Přebíjení brokového náboje

Necistim je vubec.

polak09
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: 07.08.2016 10:15

31.10.2016 6:51

Re: Přebíjení brokového náboje

Necistim.Pokud se mi nelíbí, tak vyhazuju.

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

31.10.2016 13:42

Re: Přebíjení brokového náboje

Neumím si představit jak to čistit. Na mokro to nejde, kování je náchylné na korozi, a v nějakém čistícím médiu je to tak na míchačku. Takže taky nečistím.

PředchozíDalší

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků