- Steiner
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 998
- Registrován: 12.01.2007 10:45
- Bydliště: Brno
-
Loki_cz - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 285
- Registrován: 02.09.2008 23:46
- Bydliště: Kladno
steiner: to by ti moc nepomohlo bo tyhle lepidla jsou delany jako kontaktni..
Tenka vrstva, zadnej vzduch pak to lepi jak je toho vic tak to je na..
Jinak.. pokud bude mit nekdo cas na bourani zelezobetonu, tak si najde i cas na prekonani takovejch mrizi.. jinak ale slusnej zelezobeton mi je sympatictejsi nez obyc cihla i kdyby 30cm..

Jinak.. pokud bude mit nekdo cas na bourani zelezobetonu, tak si najde i cas na prekonani takovejch mrizi.. jinak ale slusnej zelezobeton mi je sympatictejsi nez obyc cihla i kdyby 30cm..

-
mrkvička - Příspěvky: 146
- Registrován: 12.12.2006 18:38
- shi
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 248
- Registrován: 09.05.2007 19:24
Repasované trezory jsou rozhodně zajímavá alternativa - občas jsou k vidění trezory třídy II a III za docela zajímavé ceny.
Pokud by někoho zajímalo co jsou to ty slavné "odporové jednotky (RU)", které se od skříní na zbraně a trezorů požadují, tak je to vysvětleno zde:
http://www.cmzs.cz/index.php?action=art&id_kategorie=3
Cituji:
Odporovou jednotkou se rozumí odolnost proti vloupání, která vyplývá z jednominutového použití nářadí s hodnotou koeficientu nářadí rovnou 1 a se základném oceněním rovným 0. V praxi to znamená, že počet odporových jednotek dostaneme tak, že koeficient použitého nástroje při zkoušce (každý nástroj má přiřazen určitý koeficient v odporových jednotkách za minutu podle účinnosti) vynásobíme časem, po který byl nástroj použit (měří se čistý operační čas), a připočteme odporové jednotky základního ocenění nářadí ( vyjadřuje obtížnost získání nářadí, obtížnost dopravy na místo, užití a použití na místě, jakož i vědomosti a nutné zkušenosti pro jeho účinné použití ). Koeficienty nářadí a základní ocenění je uvedeno v dále uvedených normách.
----
Podle jiného zdroje má např. 3 kg kladivo s 30 údery za minutu koeficient 7,5. Takže skříň na zbraně s 15RU by měla odolat dvouminutému urputnému bušení takovýmto kladivem.
Pokud by někoho zajímalo co jsou to ty slavné "odporové jednotky (RU)", které se od skříní na zbraně a trezorů požadují, tak je to vysvětleno zde:
http://www.cmzs.cz/index.php?action=art&id_kategorie=3
Cituji:
Odporovou jednotkou se rozumí odolnost proti vloupání, která vyplývá z jednominutového použití nářadí s hodnotou koeficientu nářadí rovnou 1 a se základném oceněním rovným 0. V praxi to znamená, že počet odporových jednotek dostaneme tak, že koeficient použitého nástroje při zkoušce (každý nástroj má přiřazen určitý koeficient v odporových jednotkách za minutu podle účinnosti) vynásobíme časem, po který byl nástroj použit (měří se čistý operační čas), a připočteme odporové jednotky základního ocenění nářadí ( vyjadřuje obtížnost získání nářadí, obtížnost dopravy na místo, užití a použití na místě, jakož i vědomosti a nutné zkušenosti pro jeho účinné použití ). Koeficienty nářadí a základní ocenění je uvedeno v dále uvedených normách.
----
Podle jiného zdroje má např. 3 kg kladivo s 30 údery za minutu koeficient 7,5. Takže skříň na zbraně s 15RU by měla odolat dvouminutému urputnému bušení takovýmto kladivem.
-
gewarosse - Častý návštěvník
- Příspěvky: 521
- Registrován: 11.04.2006 12:22
- Bydliště: Praha
-
alfonss - Grafoman
- Příspěvky: 5583
- Registrován: 22.11.2005 20:24
- Bydliště: Brno-venkov
-
MK - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 215
- Registrován: 02.05.2007 12:30
- Bydliště: Brno
kall: prosim porad mi jak jsi se dostal na 35%? ja mam v baraku 48% a co mam v trezorove mistnosti za hodnotu je mi trapny napsat...kdyz vidim 35..
mozna je to tim, ze mam novy omitky v celym dome cca 6mesicu, tak mozna ze by ta vlhkost byla jeste i z nich? nemam paru jaka je normalni vlhkost vzduchu v mistnostech...
jinak v trezorove mistnosti mam par kilo silica gelu a odvlhcovace (tabletove), ale kdyz ji nevetram denne nekolik hodin, tak je tam ta vlhkost opravdu vysoka....
jinak ji mam prakticky vybudovanou ze sklepa rodinneho domu, prakticky 1m pod zemi,steny natreny penetrakem atd.
Za kazdou radu budu rad... sice mi nic nerezne (tak to koupu v balistolu
), ale vlhkost co tam mam urcite neni optimalni...
Je zima, takze treba az bude leto tak se to zlepsi....nevim...

mozna je to tim, ze mam novy omitky v celym dome cca 6mesicu, tak mozna ze by ta vlhkost byla jeste i z nich? nemam paru jaka je normalni vlhkost vzduchu v mistnostech...
jinak v trezorove mistnosti mam par kilo silica gelu a odvlhcovace (tabletove), ale kdyz ji nevetram denne nekolik hodin, tak je tam ta vlhkost opravdu vysoka....
jinak ji mam prakticky vybudovanou ze sklepa rodinneho domu, prakticky 1m pod zemi,steny natreny penetrakem atd.
Za kazdou radu budu rad... sice mi nic nerezne (tak to koupu v balistolu

Je zima, takze treba az bude leto tak se to zlepsi....nevim...
-
Bobr - Moderátor
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 08.01.2006 13:09
-
MK - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 215
- Registrován: 02.05.2007 12:30
- Bydliště: Brno
bobr:
ajaj, toho sem se bal... delal sem omitky v celym baraku a prave predelat ten vlhkej sklep na suchej trezor byl dost orisek...je vlastne pode dvoremze zahrady asi tak 1-2m hluboko, je tam nakej beton, pisek pak dlazba atd. dost sem resil aby mi tam vrchem neteklo, ale dole byla predtim plisen a tak se to bralo cely dolu, pak penetrak, a pak omitky uplne znova, a protoze steny a stropy byly krivy strasne moc, padlo tam mega moc omitky na srovnani...to jen tak na okraj
aby bylo jasno, ze sem se uz ze zacatku snazil udelat to poradne...
vetrani mi nevadi, jsem doma sam, mam otevreno, zamceny jedny dvere pred tim a pohoda... navic mam 3 nezavisle vetraci otvory vyvedene do zahrady, takze prisun cerstvyho vzduchu zarucen...nicmene, kdyz otevru k tomu dvere tak je to o mnoho lepsi...
teplota je dalsi problem...blbec sem tam nenathl topeni, v domeni, ze kdyz to bude tak hluboko pod zemi a prakticky primo za vytapenou mistnosti, jen o tri schody nize, tak prece nepotrebuju....no, dopadlo to tak, ze tam mam olejovy radiator, takze se tam snazim mit stale cca 18stupnu, nicmene,na noc, kdyz ten olejak vypnu, tak rano je tam opet 11stupnu a to nejde...takze se chystam dodelat tam radiator...
navic jeste nevim co to bude delat v lete....mam cca 6metru po rekonstrukci a jak rikam, predtim to byl sklep...nastesti ani v jednom sousedicich domu tento sklipek nemaji, takze tloustku sten mam cca 5 m minimalne, a 60cm stenu ve ktere mam dvere...
edit: vysoucec mam tento, zasobu tablet k tomu, vylivam hned jak to neco pobere...http://www.stop-vlhkosti.cz/
ajaj, toho sem se bal... delal sem omitky v celym baraku a prave predelat ten vlhkej sklep na suchej trezor byl dost orisek...je vlastne pode dvoremze zahrady asi tak 1-2m hluboko, je tam nakej beton, pisek pak dlazba atd. dost sem resil aby mi tam vrchem neteklo, ale dole byla predtim plisen a tak se to bralo cely dolu, pak penetrak, a pak omitky uplne znova, a protoze steny a stropy byly krivy strasne moc, padlo tam mega moc omitky na srovnani...to jen tak na okraj

vetrani mi nevadi, jsem doma sam, mam otevreno, zamceny jedny dvere pred tim a pohoda... navic mam 3 nezavisle vetraci otvory vyvedene do zahrady, takze prisun cerstvyho vzduchu zarucen...nicmene, kdyz otevru k tomu dvere tak je to o mnoho lepsi...
teplota je dalsi problem...blbec sem tam nenathl topeni, v domeni, ze kdyz to bude tak hluboko pod zemi a prakticky primo za vytapenou mistnosti, jen o tri schody nize, tak prece nepotrebuju....no, dopadlo to tak, ze tam mam olejovy radiator, takze se tam snazim mit stale cca 18stupnu, nicmene,na noc, kdyz ten olejak vypnu, tak rano je tam opet 11stupnu a to nejde...takze se chystam dodelat tam radiator...
navic jeste nevim co to bude delat v lete....mam cca 6metru po rekonstrukci a jak rikam, predtim to byl sklep...nastesti ani v jednom sousedicich domu tento sklipek nemaji, takze tloustku sten mam cca 5 m minimalne, a 60cm stenu ve ktere mam dvere...
edit: vysoucec mam tento, zasobu tablet k tomu, vylivam hned jak to neco pobere...http://www.stop-vlhkosti.cz/
-
Bobr - Moderátor
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 08.01.2006 13:09
možná by stálo za to zkusit tam použít silný stavební vysoušeč - kolik tak tý vody tam nachytáš za den? při těch cca 18 stupních by to mělo fungovat.
jinak to přirozený větrání je hezká věc, ale nesmí bejt venku vlhkost kolem 80-90% jaká tam je ted - takž ty pokud tedka větráš tak tu trezorovku vlastně vlhčíš místo toho aby si sušil
.
takže při nynějším průběhu počasí bych ty venkovní ventilačky ucpal a používal pouze větrání do baráku. Až bude foukat vítr tak je to o něčem jiným - to pomáhá je to v podstatě jako když sušíš prádlo.
u nově postavenýho abráku je to otázka cca 1/2 - 1 roku než vlhkost ze zdí zmizí - toto řeším každou chvíli když do takových baráků chodíme montovat nábytek.
možnost jak tedka tu vlhkost snížít znamená = přetopit to jako saunu a pak fofrem vyvětrat. no a toto opakovat, apakovat a opakovat.
toto ti teda nezávidím, ale budeš se s tím muset nějak poprat - pokud bych našel něco jak ti pomoct tak dám vědět v této chvíli mě už nic nenapadá
napadá - udělat dole vedle dveří malý otvor - cca třeba 50-100 mm a bud to nechat cirkulovat takto nebo k tomu prdnout malý ventilátorek a tím tomu npomoci nuceným oběhem vzduchu - suchý a teplý z baráku se průchodem trezorovkou ochladí natáhne vlhkost a těma větračkama ho pošleš ven - to by snad mohlo zabrat a za chvíli by to mělo být znát. případně bych ten ventilátorek spojil s nějakým čidlem na vlhkost aby to spínalo automaticky u tebou nastavené hodnoty a to by bylo takové automatické věrání bez otevřených dveří
jinak to přirozený větrání je hezká věc, ale nesmí bejt venku vlhkost kolem 80-90% jaká tam je ted - takž ty pokud tedka větráš tak tu trezorovku vlastně vlhčíš místo toho aby si sušil

takže při nynějším průběhu počasí bych ty venkovní ventilačky ucpal a používal pouze větrání do baráku. Až bude foukat vítr tak je to o něčem jiným - to pomáhá je to v podstatě jako když sušíš prádlo.
u nově postavenýho abráku je to otázka cca 1/2 - 1 roku než vlhkost ze zdí zmizí - toto řeším každou chvíli když do takových baráků chodíme montovat nábytek.
možnost jak tedka tu vlhkost snížít znamená = přetopit to jako saunu a pak fofrem vyvětrat. no a toto opakovat, apakovat a opakovat.
toto ti teda nezávidím, ale budeš se s tím muset nějak poprat - pokud bych našel něco jak ti pomoct tak dám vědět v této chvíli mě už nic nenapadá
napadá - udělat dole vedle dveří malý otvor - cca třeba 50-100 mm a bud to nechat cirkulovat takto nebo k tomu prdnout malý ventilátorek a tím tomu npomoci nuceným oběhem vzduchu - suchý a teplý z baráku se průchodem trezorovkou ochladí natáhne vlhkost a těma větračkama ho pošleš ven - to by snad mohlo zabrat a za chvíli by to mělo být znát. případně bych ten ventilátorek spojil s nějakým čidlem na vlhkost aby to spínalo automaticky u tebou nastavené hodnoty a to by bylo takové automatické věrání bez otevřených dveří
-
MK - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 215
- Registrován: 02.05.2007 12:30
- Bydliště: Brno
za den se ani neda rict ze by v te nadobce bylo neco vyznamnyho, vyleju vzdycky par vetsich kapek...rekneme ze to je tak 2dcl z tyden 1dcl za 3 dny... cca..
2 vetraci otvory trochu ucpany mam, dal sem tam naky hadry, protoze ten pruvan tam byl takovej, ze to bralo pryc i to malo tepla co sem tam mel...jinak prumer je cca 20cm tech otvoru a jsou to vlastne cca 2m roury nahoru skrz strop a beton
ted tam mam kolem 54% vlhkosti...byl sem se podivat
ale od 14h sem doma a mam otevreny dvere...
no nic, dodelam radiator normalni a budu cekat az se omitky daj do kupy...jinak je to rekonstrukce ne novostavba, ale to asi nehraje moc roli...
jinak kazdopadne dekuji...budu to sledovat a metodou pokus omyl se nejak doberu do cile snad...sem zvedavej na to leto...
2 vetraci otvory trochu ucpany mam, dal sem tam naky hadry, protoze ten pruvan tam byl takovej, ze to bralo pryc i to malo tepla co sem tam mel...jinak prumer je cca 20cm tech otvoru a jsou to vlastne cca 2m roury nahoru skrz strop a beton
ted tam mam kolem 54% vlhkosti...byl sem se podivat


no nic, dodelam radiator normalni a budu cekat az se omitky daj do kupy...jinak je to rekonstrukce ne novostavba, ale to asi nehraje moc roli...
jinak kazdopadne dekuji...budu to sledovat a metodou pokus omyl se nejak doberu do cile snad...sem zvedavej na to leto...
-
Bobr - Moderátor
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 08.01.2006 13:09
-
fredy - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: 05.10.2006 23:10
- PatrikV
- Příspěvky: 846
- Registrován: 03.05.2008 13:07
- Bydliště: Novojičínsko
Řeším něco podobného se sklepem. Sice tam nebudu mít trezor, ale i tak s ním mám starosti. Pokud nebude ten sklep komplet izolovaný proti vlhkosti z půdy tak tam nebude asi nikdy ideální stav. Při 11 st. bude asi kondenzovat i vzdušná vlhkost na stěnách a nepomůže tam ani vhánět ohřátý vzduch. 54 st vlhkosti není moc, jsou byty kde je normálně 65 běžně. Je lepší srovnat údaje ze dvou vlhkoměrů, nebývají to obvykle přesné přístroje. Doporučuje se odvětrání např. starým komínem. Pokud tam máš mega nových omítek tak se mi těch 54 st. při teplotě 18 st. nezdá. Vytápěním určitě snížíš vlhkost ale v létě ji tam budeš mít znovu a možná právě bude kondenzovat na studených stěnách. Děla se jak píše Bobr řízená cirkulace vzduchu přiváděným z přehřáté půdy kde pod střechou je sucho a horko. Jediný problém budeš mít, že asi nikdy neprohřeješ ty stěny. Jedině asi trvale umístěný automaticky spínaný odvlhčovač. To musíš posoudit sám když příjdeš zvenku jestli cítíš tu vlhkost a zatuchlost, pokud jsi tam měl plísně, tak těch se jen novými omítkami nezbavíš. Je to složité a každá rada je drahá.
-
MarK - Moderátor
- Příspěvky: 3843
- Registrován: 20.10.2005 20:14
- Bydliště: Wien8, Praha8 ________________________ »»» zbranekvalitne.cz «««
- Lada
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: 07.10.2005 23:55
- Bydliště: Near Brno
Běžná pokojová vlhkost obytných místností je cca 50% a s tím většinou počítámě v tepelně technických výpočtech, samo v místnostech mokrých provozů i kuchyně bývá více. Ve starších domech či s blbým provozem a navržením bývá relativní vlhkost větší.
Problémy s vlhkostí ve starých domech (kolikrát i nových, blbě navržených nebo provozovaných) to je věčné téma, když se kouknem na ty staré tak tam bývá hlavní problém s absencí vodorovné a svislé izolace, u některých byly pokusy či náznaky, že se tam kdysy něco šouplo, ale ta původní izolace kolikrát moc neizolovala a vlivem času už dávno degradovala... a podlaha se neizolovala vůbec.
inu co dělat u starého baráku, co se týče vzlínání zemní vlhkosti kapilárami materiálu zdiva, no jedině se snažit přerušit toto vzlínání dodatečným vložením nebo vytvořením izolace. Důležité je identifikovat příčinu tj. zjistit kde vzniká problém, jestli je zvýšená vlhkost způsobená pouze zemní vlhkostí v normální formě, nebo do toho zasahují i další faktory což může být špatné odvodnění povrchových vod, blbě řešené odvodnění dešťové kanalizace či nějaké prasklé vedení, podzemní pramínky, špatná propustnost zeminy, hladina podzemní vody a její kolísání, kondenzace vzdušné vlhkosti na povrchu zdiva a ostatních materiálů, kondenzace ve zdivu zabudovaná vlhkost (tj. ta zmíněná omítka). Většinou to bývá kombinace více věcí
Kondenzaci na povrchu či ve zdivu se dá zabránit úpravou a udržováním vhodného mikroklimatu (vtápění, provětrání, úpravou zdiva).
Špatná hladina podzemní vody se dá ovlivnit třeba vrty s čerpáním, špatná zemina (nízká propustnost) výměnou za propustnou, pramínky, povrchové vody provedení drenáží kolem objektu s odvodem atp..
Vzlínání zemní vlhkosti do zdiva podlahy, provedením svislé i vodorovné izolace tu je spousta různých metod, kterými se toho dá více či méně docílit (mechanické, chemické, elektroosmóza, infra apod., ) dle konkrétních možností a situace, odvětrání svislé izolace, drenáž kolem objektu, sanační omítky
2MK
Jestli není udělána svislá a vodorovná izolace u podzemního sklepa tak bude vlhkost vznikat vždy méně či více, otázkou je jak je na tom okolní zemina z hlediska bilance vody a vlhkosti a jak moc půjde upravit vlhkost uměle, ale pokud to bude z přísunu převážně vnitřního vzduchu z objektu, bude mít pak stejnou vlhkost tj. kolem těch 50% či jakou tam máš. K dosažení určité řízené regulace prostředí by snad šlo použít nějakou menší vzduchotechnickou jednotku, která si už bude sama hlídat a regulovat vnitřní nastavené prostředí v rámci možností
Problémy s vlhkostí ve starých domech (kolikrát i nových, blbě navržených nebo provozovaných) to je věčné téma, když se kouknem na ty staré tak tam bývá hlavní problém s absencí vodorovné a svislé izolace, u některých byly pokusy či náznaky, že se tam kdysy něco šouplo, ale ta původní izolace kolikrát moc neizolovala a vlivem času už dávno degradovala... a podlaha se neizolovala vůbec.
inu co dělat u starého baráku, co se týče vzlínání zemní vlhkosti kapilárami materiálu zdiva, no jedině se snažit přerušit toto vzlínání dodatečným vložením nebo vytvořením izolace. Důležité je identifikovat příčinu tj. zjistit kde vzniká problém, jestli je zvýšená vlhkost způsobená pouze zemní vlhkostí v normální formě, nebo do toho zasahují i další faktory což může být špatné odvodnění povrchových vod, blbě řešené odvodnění dešťové kanalizace či nějaké prasklé vedení, podzemní pramínky, špatná propustnost zeminy, hladina podzemní vody a její kolísání, kondenzace vzdušné vlhkosti na povrchu zdiva a ostatních materiálů, kondenzace ve zdivu zabudovaná vlhkost (tj. ta zmíněná omítka). Většinou to bývá kombinace více věcí
Kondenzaci na povrchu či ve zdivu se dá zabránit úpravou a udržováním vhodného mikroklimatu (vtápění, provětrání, úpravou zdiva).
Špatná hladina podzemní vody se dá ovlivnit třeba vrty s čerpáním, špatná zemina (nízká propustnost) výměnou za propustnou, pramínky, povrchové vody provedení drenáží kolem objektu s odvodem atp..
Vzlínání zemní vlhkosti do zdiva podlahy, provedením svislé i vodorovné izolace tu je spousta různých metod, kterými se toho dá více či méně docílit (mechanické, chemické, elektroosmóza, infra apod., ) dle konkrétních možností a situace, odvětrání svislé izolace, drenáž kolem objektu, sanační omítky
2MK
Jestli není udělána svislá a vodorovná izolace u podzemního sklepa tak bude vlhkost vznikat vždy méně či více, otázkou je jak je na tom okolní zemina z hlediska bilance vody a vlhkosti a jak moc půjde upravit vlhkost uměle, ale pokud to bude z přísunu převážně vnitřního vzduchu z objektu, bude mít pak stejnou vlhkost tj. kolem těch 50% či jakou tam máš. K dosažení určité řízené regulace prostředí by snad šlo použít nějakou menší vzduchotechnickou jednotku, která si už bude sama hlídat a regulovat vnitřní nastavené prostředí v rámci možností
- cmk
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 2699
- Registrován: 28.06.2006 21:07
-
MK - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 215
- Registrován: 02.05.2007 12:30
- Bydliště: Brno
jej, to je veci, tak poporade a po jednotlivcich
:
fredy: zdi jsou pod omitkou natreny jakymsi terovitym penetrakem...ale zevnitr... resit je zvenku by znamenalo rozkopat sousedum duchodcum zahradky / dvory do hloubky cca 3,5m , kde napr dnes od rana uz cile strihaji stromecky...tzn. nebylo to realne...jinak teda dik...
PatrikV: esi 54neni moc, tak mam radost, protoze vcera se mi toho podarilo dosahnout, ale znamena to vetrat celej den...vlhkomer mam samozrejme levnej smejd, ale jak to vidim, tak asi zainvestuju...tech 54 mam prave pri tech 18st. primo v trezorove mistnosti, ale musi u toho byt otevreny dvere, normalne v pracovne mi to ukazovalo 49 pri nakych 22st....jinak ano, kdyz rano otevru tak tam tu vlhkost oproti pokoji predtim citim, ale mizi behem behem hodiny/dvou mi to pada z 66 na 56 a pak az vecer kdyz mam stesti a pusteny radiator a otevreny dvere tak na 54...
....rizena cirkulace vzduchu se chysta, kamarad u klimatizaci
a bude to bomba prej, tak sem zvedavej...mam vetraci otvory prakticky diagonalne proti sobe takze ve spojeni s nakym casovanim a metodou pokus omyl to snad casem vychytam...
Lada: drenazni roury prakticky kolem / nad objektem mam, meli odvadet vlhkost dale dozadu do zahrady, co se vzduchotechniky tyka...budu do toho muset jit, jinak to nevidim...
Vyplyva mi z toho, ze ve stavu v jakym to je a z hlediska jak bylo realne to postavit muzu byt rad ze se mi tam vecer objevi 54 a pres den 56
Ale i tak Vam diky za rady...mam ji ze dvou duvodu: 1. zbrane, 2. dokumenty a prace a ty papiry to tam bezproblemu par let vydrzi
tak aspon tak

fredy: zdi jsou pod omitkou natreny jakymsi terovitym penetrakem...ale zevnitr... resit je zvenku by znamenalo rozkopat sousedum duchodcum zahradky / dvory do hloubky cca 3,5m , kde napr dnes od rana uz cile strihaji stromecky...tzn. nebylo to realne...jinak teda dik...

PatrikV: esi 54neni moc, tak mam radost, protoze vcera se mi toho podarilo dosahnout, ale znamena to vetrat celej den...vlhkomer mam samozrejme levnej smejd, ale jak to vidim, tak asi zainvestuju...tech 54 mam prave pri tech 18st. primo v trezorove mistnosti, ale musi u toho byt otevreny dvere, normalne v pracovne mi to ukazovalo 49 pri nakych 22st....jinak ano, kdyz rano otevru tak tam tu vlhkost oproti pokoji predtim citim, ale mizi behem behem hodiny/dvou mi to pada z 66 na 56 a pak az vecer kdyz mam stesti a pusteny radiator a otevreny dvere tak na 54...


Lada: drenazni roury prakticky kolem / nad objektem mam, meli odvadet vlhkost dale dozadu do zahrady, co se vzduchotechniky tyka...budu do toho muset jit, jinak to nevidim...
Vyplyva mi z toho, ze ve stavu v jakym to je a z hlediska jak bylo realne to postavit muzu byt rad ze se mi tam vecer objevi 54 a pres den 56

Ale i tak Vam diky za rady...mam ji ze dvou duvodu: 1. zbrane, 2. dokumenty a prace a ty papiry to tam bezproblemu par let vydrzi

-
MK - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 215
- Registrován: 02.05.2007 12:30
- Bydliště: Brno
Obsah fóra / Střelectví / Zbrojní průkaz, Legislativa, První pomoc
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků