Uživatelský avatar
RedCrown
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 201
Registrován: 24.09.2011 14:43
Bydliště: Liberecko ____________________ člen sdružení LEX | http://www.gunlex.cz

24.06.2012 21:32

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

dík za odkaz, to vypadá jako obsáhlé čtivo. Koho zajímá můj další pokrok, tak ho trochu zklamu. Zastavil jsem se na navazujících operacích, páč nepřebíjím a nemám nádobí. Ale kdyby někdo měl chuť moje výtvory zkalibrovat a vystřelit, rád poskytnu materiál. Zazněli tady podpůrné hlasy:)

Uživatelský avatar
trabi_fun
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1003
Registrován: 03.10.2008 14:21
Bydliště: Praha

26.06.2012 10:10

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Priklad kalisku strely 9BrC spachaneho z 7.65Br - finalni stadium pro JSP FP pred lisovanim oloveneho jadra.

Kalisek 1.jpg
Kalisek 1.jpg (78.59 KiB) Zobrazeno 13018 krát


Kalisek 2.jpg
Kalisek 2.jpg (68.14 KiB) Zobrazeno 13016 krát


Kalisek 3.jpg
Kalisek 3.jpg (66.9 KiB) Zobrazeno 13019 krát


Samozrejme, jde to, ale nez to takto vypada, je treba mnoho hodin badani a stejne nekolika operaci.
Na zaver jednu radu - hlavne se nenechte hecovat "vychcanama", kteri jeste všechno neznají, všude nebyli a všechno neviděli, kteri nastrci nekoho zapaleneho, aby se s tim zabyval,badal a na zaver zverejnil vykres vercajku nejlepe i s kotama... 8)
Corbin je drahy prave proto, ze prodava se svymi vyrobky sve know-how.

Uživatelský avatar
Jim11
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1041
Registrován: 22.03.2007 14:12
Bydliště: Znojmo

26.06.2012 10:53

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

No, trabi, ta tvoje rada nakonec není moc vstřícná, předpokládal jsem, že tohle je fórum, kde se radí, sděluje a případně pomáhá těm slabším od těch co znají a umějí víc. Alespoň ostatní fóra tak fungují. Jestliže tě ti co sem chodí a něco umějí poslechnou, tak to bude spíš chlubírna k ničemu. Chlubit se zde svýma výrobkama s radou, tak si to taky vygoumej a ztrácej čas jako já..... :roll:

Uživatelský avatar
rasto
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 701
Registrován: 25.08.2009 10:00
Bydliště: Cachtice SK

26.06.2012 11:14

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

No swaging normalne zmensuje priemer polotovaru na pozadovany vysledny priemer .
A ked nie je nic konkretne na 9mm, tak sa preto robi z trubiek, pri ktorych si sami urcia dlzku cize hmotnost strely.
Nafukovanie je pre mna neprijatelne a nesiel by som do toho. Asi koli tomu ti i vypadla zapalka z lozka, ktora tam nie je naskodu ba prave naopak.
Kazdy kto sem daco postne sa chce pochvalit, ale musi ocakavat i otazky s tym spojene a nemal by hrat mrtveho brouka a podelit sa o info.
Know how daco stoji a je len a len na jednotlivcovi ako s tym naraba.

Uživatelský avatar
trabi_fun
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1003
Registrován: 03.10.2008 14:21
Bydliště: Praha

26.06.2012 11:40

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

...nene...zapalka tam neni zcela z jinych duvodu - zadna z operaci lisovani by ji takto elegantne nevyhodila(vzdy je dno supportovane)...na teto verzi kalisku jsem zkousel, zda-li vydrzi dno nabojnice ostrik prebytecneho olova.

matrice
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 305
Registrován: 22.04.2006 7:57
Bydliště: Kolín

27.06.2012 17:19

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Říká se, že potrefená husa se vždycky ozve. Domnívám se tedy, že tím vychcanem co chce výkresy vercajku i s kótama jsem byl myšlen já. Před nějakým časem jsem zde publikoval fotku střely pro 8 Rast-Gasser vyrobenou z měděného kalíšku a tu přikládám foto dalšího svého výtvoru. Domnívám se tedy, že mé nařčení z vychcanosti bylo zcela zbytečné a neopodstatněné.
Přílohy
mannnlicher.jpg


Reklama

Uživatelský avatar
Netopyr
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1924
Registrován: 03.02.2006 19:45
Bydliště: Berounsko

27.06.2012 18:31

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Pánové, zdžte se vulgarismů, díky.

Uživatelský avatar
rasto
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 701
Registrován: 25.08.2009 10:00
Bydliště: Cachtice SK

27.06.2012 18:47

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Pekne si to znazornil step by step.
Mimochodom si to spracovaval na jednooperaku ci na dakom vlastnom niekolko tonovom lise?

matrice
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 305
Registrován: 22.04.2006 7:57
Bydliště: Kolín

27.06.2012 18:57

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Je to dělané na dílenském hřebenovém lise se sílou 3tuny.

Uživatelský avatar
trabi_fun
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1003
Registrován: 03.10.2008 14:21
Bydliště: Praha

28.06.2012 8:42

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Pekne, pekne, ale vyroba teto strely je hrubym odhadem 12 operaci (soustruh,lis,kleste), kdybys mel platit matky/trny (nedejboze cas), tak vyjde jedna kulicka na 50Kc a spis i vic...ale dulezita je jeste jedna drobnost - takto vytvorenou strelu bych z pusky nevystrelil ani z pujceny. Obzvlast Mannlicher ma strelu temer celou valcovou, odpor pri pruletu vyvrtem a namahani plaste v predni casti je pomerne vyznamne a prelisovavat dno nabojnice ve spicku si primo rika o potkani trhlinky, utrzeni te predni casti a a poslani dalsi strely do uvizleho plaste v laufu...poloplast s vhodne zamcenym jadrem by ty rizika eliminoval.

matrice
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 305
Registrován: 22.04.2006 7:57
Bydliště: Kolín

28.06.2012 9:54

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Trošku tomu nerozumím. To jako že jsem ty matky a trny někde našel? Další nařčení z vych......ti se tu již neobjevilo. Prozměnu zas výrobek je na ho... .

Uživatelský avatar
trabi_fun
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1003
Registrován: 03.10.2008 14:21
Bydliště: Praha

28.06.2012 18:38

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Ja nikoho konkretniho nejmenoval (pokud vidim spravne) – takze prosim oprostit se od adresnych osobnich invektiv.
Vyrobek neni na ho***, ale skyta popsana rizika, ktera clovek neznaly vyrobnich postupu nemuze vyhodnotit (ten vidi krasnou zlutou strelu napadne pripominajici originalni tvar/naboj). Vzhlem k faktu, ze tyto vyrobky neslouzi pouze pro Tvou osobni potrebu, ale delas je na kseft (pravidelne je potkavam u nekolika znamych a kamaradu, kteri se s tim nevahaji pochlubit), je zde riziko, ze to rozbije usmev I nekomu jinemu nez Tobe a to se mi nelibi.
A abych nehovoril pouze v teoreticke rovine, ale byl konkretni - minuly vikend jsme zrovna jednomu cloveku vytloukali tu Tvoji slavnou strelu z vyvrtu osmicky Gassera. Kdyby byl byval poslal dalsi, bylo vymalovano…
Timto koncim kejhani potrefenych hus a davam prostor lisovacim demonum.

matrice
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 305
Registrován: 22.04.2006 7:57
Bydliště: Kolín

28.06.2012 20:50

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Prezentace mé tvorby neměla sloužit jako reklama, ani jako nabídka výrobků. Měla mě pouze oprostit od přidomku vychcana co potřebuje výkresy i s kotama. Nepotřebuje.

Uživatelský avatar
RedCrown
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 201
Registrován: 24.09.2011 14:43
Bydliště: Liberecko ____________________ člen sdružení LEX | http://www.gunlex.cz

09.07.2012 1:00

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Tak se nám to tu nějak zastavilo. Dneska večer jsem zašel do dílny a zkusil jsem naformovat ty svoje knedlíky. Myslím, že tohle už by se mohlo nabít, co říkáte?
Ta druhá zprava vypadá docela dobře. To je ta, co se málo svezla hylzna při lisování olova. Kdyby se udělal trochu přidržovač, tak by byla jedna jak druhá.
Jinak přípravek zase docela jednoduchej, ty polotovary jsem tam vložil tak, jak jsou na fotce. Výsledek opět tak jak je na druhé fotce, bez jakéhokoli dokončování.
Přílohy
P1060629_mini.jpg
P1060799_.jpg

Uživatelský avatar
RedCrown
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 201
Registrován: 24.09.2011 14:43
Bydliště: Liberecko ____________________ člen sdružení LEX | http://www.gunlex.cz

20.07.2012 20:50

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

vystřeleno
Přílohy
P1020919_mini.jpg
P1020915_mini.jpg
P1020914_mini.jpg

pufr
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 236
Registrován: 10.07.2007 10:16
Bydliště: západně od Prahy

21.07.2012 16:34

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Pěkné! :) Dobře vedené, prokluz v náběhu do vývrtu decentní, ten dojem "nekolmého" dna bude spíš záležitost umístění a optiky fotopřístroje.
Něco o rozptylech v terči se časem taky dozvíme?

Uživatelský avatar
RedCrown
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 201
Registrován: 24.09.2011 14:43
Bydliště: Liberecko ____________________ člen sdružení LEX | http://www.gunlex.cz

21.07.2012 16:48

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

uvidíme. V mezičase jsem zkoušel, jestli se nechá nafouknout olejem, ale to asi na 6,5mm praskne. To olovo je nějak pro nafouknutí lepší, protože klade na stěna odpor třením. Taky jsem zkoušel přidržet konec, aby se nestahovala a to se utrhlo, páč je ta síla na stažení asi veliká. Taky jsem zkoušel takovej rychlej derim, ale to tu nábojnici narušilo a taky praskala. Trochu mi dochází dobré nápady, jak to někam dotáhnout. Cíl jsme si ale tak nějak splnil. Teď bych si rád vyrobil víceoperák na přebíjení, abych neutrácel tolik za luger. Hledám někoho, kdo by mě nechal kouknout u DL1050 pod pokličku:) vlastne by to nemuselo byt pod poklicku, ale proste jen tak zmapovat, kouknout na funkci a neco malo zmerit.

Uživatelský avatar
Svaťa.500
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 304
Registrován: 12.10.2011 14:43
Bydliště: mimo Brno

03.02.2013 16:04

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

Tak jsem se k tomu konečně trochu dostal. Výsledkem by měly být střely pro 500 S&W z nábojnice .45 ACP. Prvním krokem je vyfrézování spodní části nábojnice, v místě, kde se stěna nábojnice u dna rozšiřuje na stejnou sílu stěny jako u vrchu. V přípravku na soustruhu. Následuje roztažení na trnu na jednooperáku. Posléze přijde na řadu vyrobená matrice, do nábojnice se vloží odlité jádro a dnem vzhůru se strčí do matrice a o5 vyrobeným trnem nalisuje. U toho jsem zatím skončil. Musím vyrobit matrici, ve které budu formovat přední část střely. Na přiložených fotkách je vidět rozdíl mezi originální nábojnicí a "již téměř" střelou. A odlitá olověná jádra.
Přílohy
2013-02-03-125.jpg
2013-02-03-124.jpg
2013-02-03-123.jpg

GOD
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 476
Registrován: 15.08.2008 12:59

04.02.2013 9:41

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

pred roztahovanim to praska aj po zihani?

Uživatelský avatar
RedCrown
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 201
Registrován: 24.09.2011 14:43
Bydliště: Liberecko ____________________ člen sdružení LEX | http://www.gunlex.cz

04.02.2013 10:40

Re: výroba plášťovaných střel recyklací nábojnic

jak o tom .22 -> 9L dlouho přemýšlím, tak to vzdávám. Kdyby člověk měl chuť do vlastní výroby, tak by lepší cesta byla kalíšek z nového plechu. U nábojnice .22 doporučuji zůstat u malých ráží. Prostě to velké přetvoření je nevyzpytatelné a nedalo by to zaručený výsledek. Pokusů přesto nelituju, byl to zajímavý sport.
Teď už mám XL650, tak zase budu chvíli střílet.

PředchozíDalší

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků