gres
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 294
Registrován: 11.11.2006 1:47

25.01.2008 9:29

ruger357: nerovnomerná teplota kokily a olova. Musíš chytiť pravidelný rytmus a olovo do pece pridávať už v roztavenom stave (na plyňáku)

Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

25.01.2008 10:12

To mi přijde jako moc velkej luxus. :D Stačí si odlejt menší kousky olova na doplňování, aby to tolik nevlivňovalo teplotu olova v pícce. Ideálně odlejvat do formy od Lymana, ze které vypadnou čtyři librové kousky, které jsou akorát.

Uživatelský avatar
Fandaks
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 645
Registrován: 07.05.2006 21:43

25.01.2008 10:31

gres: Podívej se taky na tyhle stránky o lití olova.

jak-tavite-olovo-t3222.html

Lukas_K
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 526
Registrován: 11.11.2006 22:19
Bydliště: Praha

20.06.2008 19:44


Alois Hrda
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: 01.05.2008 11:18
Bydliště: Plzeň - jih

01.10.2008 18:45

Jsem tu krátce a nechci někoho poučovat nebo radit, ale fakt, že někdo žene pec na maximum je dost zarážející, čím větší teplota, tím víc se z toho olova uvolňují výpary a ty nejsou zrovna dvakrát OK. Taky záleží na % obsahu olova a jiných kovů(Sb,Sn), obecně by měla být teplota lití co nejnižší možná, ale problém je s danou střelou. Při jiné teplotě se bude lít střela .30 a jinak .45 a pokud se přidávají do taveniny ingotky, musí se počítat s tím, že teplota klesne o 15-25 stupňů, tak je dobré mít pec co nejplnější a doplňovat radši častěji a méně kvůli stejné (relativně) teplotě a tím i stejnému průměru odlité střely, ale s tou teplotou fakt neblbněte je to o zdraví.

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 14:22

Tak mám tři dotazy.

1. proč se má "načazovat" kokila, jakej je rozdíl v tom když ji načadím a nenačadím u hliníku i ocelové, prostě co to má za význam.

2. nemůžu trefit správnou teplotu olova, mám velkou LEE pec a zapnutou na 4-5 a mám ji plnou slitiny, když liju (9mm ogivály s velkou drážkou) tak ze začátku mám střely vrásčitý, tak to chápu že je kolila studená, ale pak to po pár odlití přejde rovnou v "ojíněný" ale nejsou ojíněný celý, ale jen u prostřed střely na jedné straně v půměru tak 5mm flek, zbytek je normálně lesklej, když to proženu kalibrem tak v tom místě ojínění si kalibr ani neškrtne. jediná možnost co mě napadá je asi špatný složení slitiny, mám podezření na moc cínu, má s tím někdo zkušenost?

3. jak lijete s pece do kleší? necháte olovo stékat po plechu do kokily a nebo nasadíte kleště na výpust pece a pustíte to rovnou tam.

Tak prosím o vaše názory. Děkuji


Reklama

Uživatelský avatar
Fandaks
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 645
Registrován: 07.05.2006 21:43

05.11.2008 14:50

revas .:Podívej se taky sem:

jak-tavite-olovo-t3222.html

Uživatelský avatar
alfonss
Grafoman
Grafoman
 
Příspěvky: 5594
Registrován: 22.11.2005 20:24
Bydliště: Brno-venkov

05.11.2008 18:33

moje zkušenosti:

1. Když to načadím, jsou koule hnusný, když ji nechám čistou, jsou pěkný
2. Použij teploměr
3. pouštím rovnou tam pokud se trefím, pokud ne, chvíli to stíká po plechu

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 19:34

No k bodu 3, myslel jsem jestli tu kokilu nasadíš na výpust pece, takže bokem neukápne ani kousek olova. Někde jsem četl že udajně tím tlakem olova v peci, by se měla kokila dokonale vyplnit, ale mám pocit že u mě to moc nefunguje. Spíš mě to v kokile udělá bubliny :cry:

Uživatelský avatar
alfonss
Grafoman
Grafoman
 
Příspěvky: 5594
Registrován: 22.11.2005 20:24
Bydliště: Brno-venkov

05.11.2008 19:39

nooo, mám kokilu asi 1 cm pod výpustí.
S těma bublinama se mi to stávalo taky, myslel jsem že je to tím, ale spíš si myslím že je to přehřátou taveninou...
V okamžiku kdy jsem si koupil teploměr jsem zjistil, že liju na moc vysokou teplotu, po snížení teploty se bubliny netvoří

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 19:44

A na jakou teplotu to máš teda nastavený, kolik stupňů ? a jaký je to číslo na peci?

Uživatelský avatar
alfonss
Grafoman
Grafoman
 
Příspěvky: 5594
Registrován: 22.11.2005 20:24
Bydliště: Brno-venkov

05.11.2008 19:52

Teplota je kolem 600 F

s číslem na peci je to trochu těžší, hlídám to podle teploměru, tudíž s tím neustále hejbu, aby teplota byla konstantní. Ty čísla určují pouze to, jak moc to topí, řekl bych že tam žádnej termostat není....

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 20:05

Aha, já furt doufám že tam termostat je, dokonce je slyšet když to topí tak to krapet bzučí a pak zase přestane. Ale ono je možný že to taky může být co kus to originál. Asi mě nezbude nic jinýho než přikoupit teploměr.

Uživatelský avatar
alfonss
Grafoman
Grafoman
 
Příspěvky: 5594
Registrován: 22.11.2005 20:24
Bydliště: Brno-venkov

05.11.2008 20:12

Ano, "bzučí" to v různých intervalech (jsem spíš přesvědčen že čím menší číslo, tím kratší interval to topí, ale nechci to tvrdit), ale během lití, kdy tam přidáváš olovo a máš různě plnou pec, prostě teplota kolísá a to dost výrazně.
Myslel jsem že to jde bez teploměru...jde to, ulil jsem spoustu tisíc koulí, ale obvykle při takovým lití docela kolísají hmotnosti střel (baj voko2-3 grainy).
Až jsem pořídil teploměr a zkusil si pohlídat teplotu, zjistil jsem že hmotnosti střel kolísají zhruba v rozmezí 0,3 grainu....

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 20:23

No to máš pravdu, těch hmotností jsem si taky všiml. Asi to jinak nepujde, ono všechno chce svoje. Tak co už, objednám teploměr, vrazil jsem do výbavy 10t tak mě nějaká ta 5tistovka už nezabije. Co by jsi doporučil za teploměr, nebo co máš ty?

Uživatelský avatar
alfonss
Grafoman
Grafoman
 
Příspěvky: 5594
Registrován: 22.11.2005 20:24
Bydliště: Brno-venkov

05.11.2008 20:54


Uživatelský avatar
tom
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1833
Registrován: 13.09.2006 19:55
Bydliště: Praha 10

05.11.2008 23:49

Pánové termostat tam je. Ale vhodné nastavení záleží na nastaveném stupni na termostatu, na tom jak rychle leju, a jak hodně doplňuju olovo a jak velké jsou ty kousky co tam dávám, protože ty mi to zase ochlazujou.

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

05.11.2008 23:59

Jasně to chápu, že záleží na doplňování a podobně, ale já jsem nedoplňoval protože olova bylo dost,plná pec, to co jsem popisoval se mě stane v pruběhu tak 30-40 střel. prostě furt je to vrásčitý a najednou je to s těma flekama. Nezdá se mě že bych to lil nějak rychle, ale schválně si to stopnu. :wink:

SINCITYMAN
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1913
Registrován: 18.03.2005 15:39

06.11.2008 8:50

Ten termostat je dost na nic,já ho vyhodil a nahradil ruční tyristorovou regulací......pokud jsou střely vrásčité,je to asi málo teplou kokilou a ty fleky jsou asi z příliš ohřáté slitiny,takže bych ti doporučil zkusit menší teplotu už od začátku....

Uživatelský avatar
revas
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 274
Registrován: 26.07.2004 22:39
Bydliště: Kousek od Blanska _________________________ člen sdružení LEX www.gunlex.cz

06.11.2008 19:18

No o víkendu si k tomu sednu, na celej víkend a budu špekulovat :P

PředchozíDalší

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník