- mar.tan
- Občasný návštěvník
- Příspěvky: 60
- Registrován: 16.05.2016 13:59
Povlakování střel pro přebíjení
Jo epoxid a RAL 8004 - měděná hnědá. Ale výsledek jsem si představoval méně fekální a více jako FMJ. Příští várka bude RAL 6018. Ale na odstín to nelítá.
Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk
-
staM - Moderátor
- Příspěvky: 1301
- Registrován: 29.12.2006 23:12
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Elektrostatikou
nezkalibrované střely
Elektrostatikou
zkalibrované střely
Elektrostatikou
zkalibrované střely jiné
nezkalibrované střely
Elektrostatikou
zkalibrované střely
Elektrostatikou
zkalibrované střely jiné
-
staM - Moderátor
- Příspěvky: 1301
- Registrován: 29.12.2006 23:12
Re: Povlakování střel pro přebíjení
"Černý" plech použitý na elektrostatické nanášení práškové barvy.
Vypálenou barvu z plechu lze odstranit pomocí úhlové brusky a lamelového šmirgl kotouče nebo namočením do rozpouštědla a omytím.
Na tomto plechu použity pro porovnání obě varianty.
Vypálenou barvu z plechu lze odstranit pomocí úhlové brusky a lamelového šmirgl kotouče nebo namočením do rozpouštědla a omytím.
Na tomto plechu použity pro porovnání obě varianty.
-
4mike - saigaholic
- Příspěvky: 7066
- Registrován: 28.11.2005 15:49
- Bydliště: Brno
-
Jim11 - Častý návštěvník
- Příspěvky: 1049
- Registrován: 22.03.2007 14:12
- Bydliště: Znojmo
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Možná by stačil papír na pečení. Ten by taky vydržel příslušnou teplotu a vyšel by asi levněji.
-
pavlos55 - Občasný návštěvník
- Příspěvky: 73
- Registrován: 20.01.2013 14:02
- Bydliště: Vyškov
- Rendy
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.10.2016 22:19
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Alobal je blbost protože střely se trochu k podkladu přichytí barvou"připečou"z plechu to sundáš v pohodě ale alobal se ti roztrhá a pak to z těch střel budeš jednotlivě strhávat
- ludo
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 200
- Registrován: 19.01.2012 12:42
-
4mike - saigaholic
- Příspěvky: 7066
- Registrován: 28.11.2005 15:49
- Bydliště: Brno
Re: Povlakování střel pro přebíjení
on existuje i alobal na grilování, popř i silnější folie
http://www.aluminiumshop.cz/?i=430/hlinikova-folie-50-mikronu-s-500-mm-male-naviny
http://www.aluminiumshop.cz/?i=696/hlinikova-folie-99-mikronu-s-500-mm-male-naviny
http://www.aluminiumshop.cz/?i=430/hlinikova-folie-50-mikronu-s-500-mm-male-naviny
http://www.aluminiumshop.cz/?i=696/hlinikova-folie-99-mikronu-s-500-mm-male-naviny
-
BARRY - Moderátor
- Příspěvky: 2049
- Registrován: 13.02.2004 19:47
- Bydliště: Český Ráj
- ludo
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 200
- Registrován: 19.01.2012 12:42
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Ale jo.Pod ten alobal musí být stejně nějaká pevná podložka na které střely(180 ks) stojí
a vydrží požadovanou teplotu bez deformace.Takže plech je asi nejjednodušší řešení.
a vydrží požadovanou teplotu bez deformace.Takže plech je asi nejjednodušší řešení.
-
Bulls.eye - Častý návštěvník
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 09.07.2006 17:11
- Bydliště: Brno
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Mám s barvenou střelou vyzkoušenou první puškovou aplikaci v 7,62x39, slitina o tvrdosti cca 14BHN v pohodě ustojí 1700 FPS bez otěru v laufu. Více v příslušném vlákně o přebíjení. Life is good
-
Jim11 - Častý návštěvník
- Příspěvky: 1049
- Registrován: 22.03.2007 14:12
- Bydliště: Znojmo
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Už jsem to četl, opsal si vše, protože to chci zkusit taky. Ono je lepší okopírovat osvědčené, než složitě něco objevovat. Díky za informace.
- Ajk
- Občasný návštěvník
- Příspěvky: 81
- Registrován: 13.09.2011 16:33
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Cau, diky tomuhle foru jsem se rozhodnul, ze to taky musim vyzkouset. Sehnal jsem komaxit prasek ruznych barev, takze zatim testovano cervnenou barvou.
Strely pro 9mm Luger jsem nahral v troube na cca 100 C. Hodil do vybracni pracky a asi 15min nechal vrcet.
Potom opatrne presypat do sita a pri sledovani filmu zacalo nasledne loveni pinzetou a pokladani na plech, na ktery jsem dal pecici papir. Prvni pokus s par kusama, jsem dal na cisty plech, a nemohl jsem to pak sundat Musel jsem to odklepat kouskem dreva. Na pecicim papiru se to vubec neprichytne, takze doporucuju pouzit papir.
Jeste musim sehnat nejake ty plastove kulicky, aby se strely o sebe tolik neotiraly, na nekterych jsou znamky ryhancu a slabsi vrstvy barvy, ale na to ze to bylo prvni hokus pokus s obycejnou barvou, tak jsem spokojen.
Vrstvicka neni tak silna jako na Aresech, ale i po zkalibrovani drzi jak ma, takze doufam ze bude stacit i slabsi vrstva.
Neco jsem i prebil a zbyva to jen otestovat, tak jsem zvedav
Strely pro 9mm Luger jsem nahral v troube na cca 100 C. Hodil do vybracni pracky a asi 15min nechal vrcet.
Potom opatrne presypat do sita a pri sledovani filmu zacalo nasledne loveni pinzetou a pokladani na plech, na ktery jsem dal pecici papir. Prvni pokus s par kusama, jsem dal na cisty plech, a nemohl jsem to pak sundat Musel jsem to odklepat kouskem dreva. Na pecicim papiru se to vubec neprichytne, takze doporucuju pouzit papir.
Jeste musim sehnat nejake ty plastove kulicky, aby se strely o sebe tolik neotiraly, na nekterych jsou znamky ryhancu a slabsi vrstvy barvy, ale na to ze to bylo prvni hokus pokus s obycejnou barvou, tak jsem spokojen.
Vrstvicka neni tak silna jako na Aresech, ale i po zkalibrovani drzi jak ma, takze doufam ze bude stacit i slabsi vrstva.
Neco jsem i prebil a zbyva to jen otestovat, tak jsem zvedav
- Rendy
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.10.2016 22:19
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Donedávna jsem odléval z kokil LEE povlakování super teď jsem přešel na mosazné MP mold (práce s nimi jedna radost) ale střely jsou tak krásně hladké a lesklé že na nich prostě prášek blbě drží jsou spíš poprášené a po vypálení škaredé flekaté s místy kde je malé krytí. Používám stejnou směs olova a stejný prášek.Máte někdo podobnou zkušenost?
- Grizzly1968
- Občasný návštěvník
- Příspěvky: 86
- Registrován: 04.02.2017 17:31
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Myslím že budeš muset nanášet barvu elektrostaticky. Pak to bude držet .
-
Bulls.eye - Častý návštěvník
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 09.07.2006 17:11
- Bydliště: Brno
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Já třeba mám všechny kokily MP molds (až na jednu výjimku od NOE), některé mosaz, některé hliník, ale prášek mi drží všude stejně.
To co popisuješ se mi stalo, když jsem zkoušel popráškovat střely, které po odlití nestačily vychladnout, něbo když jsem je omylem vyklepával na hadru mastnou od oleje. Na některé prostě prášek po kvedlání nechtěl chytat. Pokud mám ale střely vychladlé, nemastné a suché, barva chytá krásně.
To co popisuješ se mi stalo, když jsem zkoušel popráškovat střely, které po odlití nestačily vychladnout, něbo když jsem je omylem vyklepával na hadru mastnou od oleje. Na některé prostě prášek po kvedlání nechtěl chytat. Pokud mám ale střely vychladlé, nemastné a suché, barva chytá krásně.
- Rendy
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.10.2016 22:19
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Dělám to pořád stejně vyklepnu do vody pak nechám uschnout a nanáším kvedláním v misce včera jsem ještě našel něj.z kokil Lee a úplně v pohodě to chytlo ale z těch MP to jde naprd elektrostaticky mi přijde zbytečně složité
-
Bulls.eye - Častý návštěvník
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 09.07.2006 17:11
- Bydliště: Brno
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Ještě k tomu vyklepávání do vody (water quenching) - předpokládám, že to děláš pro skokové zvýšení tvrdosti slitiny. Já shodou okolností teď s tímhle experimentoval, kdy jsem si vzal slitinu olova a asmitu (cca 3:1), která při vychladnutí na vzduchu má 14 BHN a při zchlazení ve vodě nějakých 24 BHN, a zkoušel, jak s tím zahýbá zapečení barvy v troubě.
Zapékal barvu na obou várkách střel, po cca 15 minutách na 175°C jsem z každé várky jednu část přímo z trouby vhodil do vědra se studenou vodou, druhou část jsem nechal vychladnout na vzduchu.
Takto jsem měl k dispozici celkem 4 vzorky střel ze stejné slitiny:
a) chlazené na vzduchu po odlití, chlazené na vzduchu po barvě
b) chlazené na vzduchu po odlití, chlazené ve vodě po barvě
c) chlazené ve vodě po odlití, chlazené na vzduch po barvě
d) chlazené ve vodě po odlití, chlazené ve vodě po barvě
Docela mě překvapilo, že všechny vzorky a) až d) vykazovaly stejnou tvrdost 14 BHN.
Tedy efekt water quenchingu se při zapečení barvy v troubě na takto relativně nízkou teplotu neguje. Kdyby šla barva zapékat třeba na 220 - 250°C po dobu několika hodin, pak by následný water quenching měl vést ke skokovému zvýšení tvrdosti (takto literatura popisuje postup "heat treatinngu" olověných střel). Bohužel při takovém postupu by se prášková barva znehodnotila.
Čili pokud barvíš, tak se na celý water quenching můžeš vykašlat, je to zbytečná práce...resp. mě teda moc nebaví střely lovit v kýblu a pak ještě sušit.
Zapékal barvu na obou várkách střel, po cca 15 minutách na 175°C jsem z každé várky jednu část přímo z trouby vhodil do vědra se studenou vodou, druhou část jsem nechal vychladnout na vzduchu.
Takto jsem měl k dispozici celkem 4 vzorky střel ze stejné slitiny:
a) chlazené na vzduchu po odlití, chlazené na vzduchu po barvě
b) chlazené na vzduchu po odlití, chlazené ve vodě po barvě
c) chlazené ve vodě po odlití, chlazené na vzduch po barvě
d) chlazené ve vodě po odlití, chlazené ve vodě po barvě
Docela mě překvapilo, že všechny vzorky a) až d) vykazovaly stejnou tvrdost 14 BHN.
Tedy efekt water quenchingu se při zapečení barvy v troubě na takto relativně nízkou teplotu neguje. Kdyby šla barva zapékat třeba na 220 - 250°C po dobu několika hodin, pak by následný water quenching měl vést ke skokovému zvýšení tvrdosti (takto literatura popisuje postup "heat treatinngu" olověných střel). Bohužel při takovém postupu by se prášková barva znehodnotila.
Čili pokud barvíš, tak se na celý water quenching můžeš vykašlat, je to zbytečná práce...resp. mě teda moc nebaví střely lovit v kýblu a pak ještě sušit.
- Rendy
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 257
- Registrován: 07.10.2016 22:19
Re: Povlakování střel pro přebíjení
Já mám mísu a v ní síto čili pak vytáhnu jen síto a vysypu do dřevěného šuplíku kde to následně vyschne takže práce navíc to není
Co se tvrdosti týká tak pokud po odlití mají střely cca.13bhn tak po týdnu mají 15-16bhn
Po barvení už to do vody neházim to už nechám vychladnout jen tak
Co se tvrdosti týká tak pokud po odlití mají střely cca.13bhn tak po týdnu mají 15-16bhn
Po barvení už to do vody neházim to už nechám vychladnout jen tak
Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků