Uživatelský avatar
staM
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 29.12.2006 23:12

17.04.2018 18:06

Re: Povlakování střel pro přebíjení

eerr píše:...... Jinou troubu zatím nemám.....


Nešla by ta barva vypalovat třeba v remosce?Jsem v bazaru viděl za 100 kačulí.

Střely po vypálení barvy nějak mažete?Třeba přihozením kousku parafinu na ještě ne zcela vychladnuté?

eerr
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 338
Registrován: 18.08.2006 14:34
Bydliště: cca Plzeň

17.04.2018 18:33

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Pozdě , je hotovo. Kuchyně je naštěstí dobře větraná , před tím se dělala ryba tak není nic cítit :-)

Uživatelský avatar
WaA63
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 377
Registrován: 26.09.2013 9:32
Bydliště: F-M

17.04.2018 18:34

Re: Povlakování střel pro přebíjení

V remosce klidně vypaluj jen si dovnitř dej teploměr.
Povlakuji taky prvně a estetický výsledek uspokojivý
jen to ještě prohnat hlavní :twisted:
foto :mrgreen: prvních pokusú kvedlací metodou v kelímku.
Přílohy
zIMG_7091zl.jpg

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 997
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

17.04.2018 20:57

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Paráda, úplně jak z fabriky :) Ty puškové střely jsou nějaké .30 cal? Vypadá to skoro jak Lee C312-155-2R, tipoval bych pro 7,62x39? Gas check ještě přidáváš, nebo střílíš takhle bez něho?

Ta remoska by v nouzi sice šla, ale nemá obvykle stavitelný termostat, tak bys musel mít kliku, aby hřála na těch cca 170°C. A navíc se do ní nic moc nevejde. Já na plech střel vyskládám i 500 zaráz.

StaM: Nene, barva samotná funguje jako lubrikant, žádné další mazání není třeba. Jen nabarvit, zkalibrovat a vystřílet.

Uživatelský avatar
pekoz
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 346
Registrován: 30.04.2008 10:48
Bydliště: na východ od Ostravy

18.04.2018 7:09

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Taky jsem to poprvé zkusil v kuchyňské troubě ale jinak bych to fakt vícekrát nedělal.
Osvědčilo se mi něco takového.
ImgW.jpg
Koupil jsem na inzerát za 300.- skoro novou. Je to akorát na stůl, má to termostat (je ale třeba vyzkoušet a nejlépe dodělat měření teploty),spirálu nahoře i dole (ale jsou různé verze přepínání), časový spínač a vleze tam cca 200 střel. Tyhle troubičky nové se dají pořídit už od 800.- (alza atd.)
P.S.
Akorát jsem neměl odvahu tomu hodnému starému pánovi, co mi furt jako mnoha jiným přede mnou trpělivě vysvětloval že kuře se do toho opravdu nevejde, říct na co to mám. Aby se nějak neleknul. Takže jsem modelář......... :wink:

Uživatelský avatar
pavlos55
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 69
Registrován: 20.01.2013 14:02
Bydliště: Vyškov

18.04.2018 22:18

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Něco podobného jsem koupil za 200,-Kč. Podle návodu zkušeného povlakovače z tohoto vlákna zapojil řízení teploty, kolem dokola vyplnil vše izolační vatou a pět set kuliček naráz vypeču. Používám jen horní tělesa . Bohatě stačí a nejsou tak velké výkyvy teploty.
Schválně nejmenuji kdo mi pomohl, abych nedělal Bulls.eye reklamu ;-).


Reklama

mar.tan
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 59
Registrován: 16.05.2016 13:59

19.04.2018 8:50

Povlakování střel pro přebíjení

Při umístění Thermocouple někam ke střelám by to mělo fungovat na stejný PID jako při odlévání střel. (Samozřejmě s jinou teplotou. ) Alespoň já jsem si ten svůj takto univerzálně postavil.

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
staM
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 29.12.2006 23:12

25.04.2018 10:46

Re: Povlakování střel pro přebíjení

To namáznutí střel před kalibrací mě napadlo že by kalibrace mohla jít ještě lehčeji.
Je jisté že námaha na pacičky bude taky podle toho jestli kalibrace proběhne např. na skřetovi typu Lee Breech Lock Reloader Press,nebo na něčem co umí „zabrat šponu“.
Kalibrace střel na RCBS Rock Chucker jde tak lehce že odpor na páce skoro necítím

Remoska byl jen nápad jak nezasmrdět troubu.
Sám střely povlakovat práškem nikdy nebudu,(i když nikdy neříkej nikdy) tady v okolí úspěšně práškuje střely pod elektrostatikou několik známých.Stačí když odliju a vymyslím nějaký oboustranně výhodný obchod……

Jako povrchovka se mi barvení líbí a práce s takovými střelami je při přebíjení příjemná.

Poslední dobou mám poměrně dost času,tak barvené střely zkouším.
Střely odlité z čistého (měkkého) olova = problém hned při kalibraci.V kalibru se „napěchují“a částečně přetvarovávájí.
Čisté olovo je pro mě např. cihla z kovohutí 99.97% nebo přetavené pláště z kabelů.To je také měkota.
Různé posbírance z valu už asi fungují.To ale není čisté (nelegované) olovo.


S nabarvenými střelami se mi zatím nepovedlo s žádnou z laborací které jsem zkoušel v 9L dosáhnout takový rozptyl zásahů na 25m jako s olovem mazaným do drážky.
Použité prachy D 032,Ba 9 ½,S 020/1,S 020/2.Střely z kokil LEE 120 TC a Lyman 120 grs komolý kužel.
Tím nechci říct že práškově nabarvené střely stojí za starou bačkoru.Rozptyl zásahů je v některých laboracích dost dobrý.Na olovo mazané voskem do drážky „to nemá“.
Co se mi na barvených střelách líbí je,že proti aloxu nebo vosku v drážce tolik nehulí.
Vyloženě mě ale štve cca 1.5cm dlouhý napečený kroužek za komorou.Nikdy jsem neměl problém lauf po olovu vyčistit na pár tahů dlouhým bronz kartáčem.Vypadlo pár šupinek a i po zkouknutí pod lupou krásně čisto.Vývrt po 250-300 výstřelech mi na super čistotu dal tak 2 minuty.
Teď po barvě šůruju jak zjednanej i 20minut abych se té vrstvičky zbavil.Další věc která mě vysloveně vytáčí je,že po odstřílení barvených střel a následném dokonalém vyčištění vývrtu se z nepochopitelného důvodu zvýší přilnavost na olovo.
Vývrt po barvě vyčištěný,ani pod lupou v něm nevidím nic neobvyklého ale po pár desítkách ran olověnkama ze slitiny která nikdy nedělala problémy najednou skoro do ¾ vývrtu těžce nalepeno.
Po pracném vyčištění a další „rundě“olověnek nalepeno už méně.Třetí „runda“ olověnek už jen sem tam kousíček natřeného olova a čištění bez problémů.Dělá to na mě dojem jako by se ve vývrtu pálením barvy zalepily mikropóry a právě to zvyšovalo krátkodobě přilnavost olova.Po odčištění vrstvičky zase vše ve starých kolejích.
Že by to zvýšené nápékání bylo způsobené nevhodnou kalibrací moc nevěřím.Můj zakázkově broušený kalibr na mikrometru 9.05,kamarádův 9.07 ať přiložím jak přiložím.
Nebýt toho napékání tak by pro mě byla prášková barva super věc.
Nějaké fotky ze zkoušek za cca 3 měsíce zpět přidám postupně jak je povytahuju z foťáku.
Teď si jdu zablbnout na střelnici.

mar.tan
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 59
Registrován: 16.05.2016 13:59

25.04.2018 13:29

Povlakování střel pro přebíjení

Někde bude chyba, protože potažení není kvůli estetice ale právě kvůli tomu, aby se nedrolilo olovo do drážky. Já potahuji epoxidem a od té doby lauf skoro nezná vytěrák. O napékání také slyším poprvé, ale to budou vědět spíš ti co pracují s práškem, jestli se to stává nebo ne...

Pokud nechceš nic měnit (střely, prach ani pistoli :-) ), můžeš zkusit střely nahřát na cca 100°C, dát k nim malé množství vosku a protřepat v krabičce. Jen slaboučká vrstvička, aby to lépe klouzalo.

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
pavlos55
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 69
Registrován: 20.01.2013 14:02
Bydliště: Vyškov

25.04.2018 16:44

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Používám střely potažené práškovou barvou. Ze začátku jsem měl v hlavni neskutečný svinčík. Všechno bylo způsobeno špatnou technikou přebíjení. Pokud nedodržíš správný průměr střely, podfukuje kolem ní hořící prach a připéká barvu.
Po vychytání průměrů, za pomoci kamaráda, je hlaveň čistá jako zrcadlo. Střely chodí perfektně do terče, zbytek je v olšových rukách. Důležité je dodržet průměr a správnou laboraci.

Uživatelský avatar
staM
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 29.12.2006 23:12

25.04.2018 21:26

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Lauf je zakázková práce od A.Zendl spíš na dolní hranici tolerancí.
Že by to napékání bylo způsobeno nevhodným průměrem střel se mi nechce věřit.Průměr střel 9.05 a 9.07 je až až.
Pokud střílím jen olovo mazané do drážky kalibrované na to samém kalibru tak v pohodě.
Navíc se střelami 9.05 mm od Rašovského tenhle problém není.

Fota ve velkém rozlišení:

nezkalibrované střely
https://uloz.to/!xNGN0UGC4K6P/img-3621-jpg

zkalibrované střely
https://uloz.to/!lQYM3BItrthB/img-3646-jpg

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 362
Registrován: 08.02.2012 15:04
Bydliště: Brno. Moravská Třebová

25.04.2018 23:27

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Tak ta barva není dobře upečená nebo je v ní přidanej grafit, tefon, prášková molyka nebo jiná sračka ke "snížení tření" a prostě to spolu nefunguje, protože nikomu jinýmu se to snad v hlavni nenapejká :)

ludo
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 189
Registrován: 19.01.2012 12:42

26.04.2018 5:36

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Ale napejká.Ptal jsem se na to o něco výš.Hlaveň od stejného výrobce, střely podobný průměr, barva origo bez všech vyjmenovaných s..ček.

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 997
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

26.04.2018 12:33

Re: Povlakování střel pro přebíjení

StaM: první co bych zkusil, pokud mi olovo sviní lauf, je delaborovat hotový náboj a přeměřit střelu. Pokud naměříš (mikrometrem) odchylku od stavu před přebitím, tak je to jasné. Buď ti střelu "zkalibruje" hilzna při usazení, nebo žehlička (pokud používáš Lee factory crimp die).

Já se s tím něco navztekal, než jsem na to přišel. V 9l mám hlaveň 9.04, střely používám 9.07 mm. Než jsem začal používat samostatnou rozhrdlovací matrici s trnem příslušného rozměru (od fy N.O.E.), mé střely o tvrdosti cca 12 BHN mi hilzna zkalibrovala klidně o dvě tři setiny mm, a pak to samo sebou svinilo lauf.
Druhá věc je, že olověné střely bez crimpovací drážky, zvlášť z měkčí slitiny jako používám já, se zásadně neškrtí! Roll crimp vůbec a taper crimp se aplikuje jen na zarovnání rozhrdleného krčku nábojnice tak, aby šlo náboj bez odporu vložit do komory. Cokoli navíc při škrcení deformuje (=kalibruje) střelu na menší průměr.

Dál u žehličky Lee FCD je karbidový kroužek, který celý náboj na konci přebíjecího cyklu přežehlí pro srovnání nerovností. Někdy je ten kroužek kapku těsnější a zase je schopný olověnou střelu přes nábojnici zkalibrovat. Já ten svůj v soustruhu zvětšil diamantovým pilníkem. Nebo to jde nahřát, vrazit do svěráku a vyklepnout. On ten karbidový žehlící kroužek je takové řešení hledající problém. Má zarovnat vybouleniny na náboji, aby i zprasený náboj šlo vložit do komory a vystřelit. U plášťových střel, které jsou v rámci CIP to nevadí, u olova většího průměru je to problém.

A na závěr, střely z čistého olova, jak píše StaM, jsou vhodné tak do předovek. Barva není samospasitelná, střela musí mít průměr odpovídající vývrtu a tvrdost odpovídající tlaku náboje. Kalibrem průměr vývrtu přesně nezměříš, na to potřebuješ dutinoměr, nebo oversize střelu, kterou (za pomoci dostatku oleje) laufem opatřrně proklepeš a přeměříš přesným měřidlem.

Nejměkčí slitina co používám, je 7-8 BHN do 38 special, na terčové laborace. Do devítky mi takhle měkké olovo už nefunguje, zvětší se rozptyl. Čisté olovo má tvrdost cca 5 BHN, to už v lugru nemůže fungovat vůbec.

Poněkud více akademicky, americká literatura (např. články Glenna Fryxella zde) uvádí vzorec pro výpočet korelace komorového tlaku a tvrdosti slitiny takto:

minimální tlak pro konkrétní tvrdost BHN: 1440 x BHN = min. talk v PSI (tedy u závažíček 12 BHN odpovídá minimální tlak 17280 PSI.

maximální tlak pro konkrétní tvrdost BHN: 2100 x BHN = max. tlak v PSI (tedy u závažíček 12 BHN odpovídá maximální tlak 25200 PSI.

Tenhle vzorec se vztahuje na střely mazané, ne barvené, ale obecně řečeno, pokud je slitina pro daný tlak moc tvrdá, "nenafoukne" se působením tlaku (jev v literatuře nazývaný "obturation") pro dokonalé utěsnění vývrtu, pokud je pro daný tlak příliš měkká, deformuje se a může se ve vývrtu strhávat.
Výpočet je samozřejmě orientační, já na např. barvená závažíčka úspěšně přebíjím i do 357 mag do laborací s komorovým tlakem (dle QL) blížícím se 30000 PSI a nešpiní to, trefuje to.

Grizzly1968
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 84
Registrován: 04.02.2017 17:31

27.04.2018 13:07

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Chlapec není hloupej :))

mar.tan
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 59
Registrován: 16.05.2016 13:59

27.04.2018 17:58

Povlakování střel pro přebíjení

Díky za odkaz, mám co číst u grilu. Zaujala mě část ohledně "water quenching", že nejvíc funguje u slitin s arsénem. Ten asi cíleně nikdo nepřidáváme, podle zdroje je obsažen v závažíčkách.

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Barel
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 4
Registrován: 19.02.2018 20:29

01.05.2018 22:54

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Přidávám foto mého prvního pokusu s barvou od Bulls.eye.
Přílohy
11.jpg
1.jpg

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 997
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

02.05.2018 8:00

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Šmoulí trus? :D Je to nádhera, že ti to tak vyšlo hned napoprvé. Jen tak dál!

mar.tan
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 59
Registrován: 16.05.2016 13:59

02.05.2018 8:47

Povlakování střel pro přebíjení

To jsem zvědavý, co řekne Bulls.eye na tyhle :-)Obrázek

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 997
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

02.05.2018 10:38

Re: Povlakování střel pro přebíjení

No co, že se Ares může jít klouzat :D To vypadá jako RAL8023, nepletu-li se....taková jakožeměď? A to je expoxid jak jsi psal výš, nebo klasická polyesterová/epoxy-polyesterová vypalovací prášková barva?

PředchozíDalší

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník