Uživatelský avatar
snackmc
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: 08.08.2019 9:18

09.08.2019 19:04

Re: long range shooting

Děkuji Vám za názory.


Jak jsem psal, o 308 vůbec neuvažuji a z pohledu balistiky mi nejlépe vychází 300WM ... jen chybějí ty zkušenosti a za ně díky.

Ano, jsem začátečník a vím, že můj problém peníze nevyřeší (a nemám neomezený rozpočet). Právě proto se chci vyhnout prvním chybám v nákupu např. volbou nevhodné ráže. :roll:
Pokud tedy vychází lépe něco v ráži 6,5, poraďte prosím co konkrétně a proč? Přiznám se, že se v v rážích 6,5 neorientuji a potřebuji si to logicky zdůvodnit
Předem díky

Zdenek N
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 241
Registrován: 27.11.2006 0:19
Bydliště: Olomouc

09.08.2019 23:53

Re: long range shooting

Kterou 6,5? To si netroufám kategoricky vyslovit. Řeknu jednu a ostatní začnou psát,že je to blbost,že ty další jsou lepší :D . Blondýna,nebo bruneta?
Začal bych tím,jak moc dobře chceš střílet. Od toho se odvíjí zbraň,optika a hlavně přebíjení. Nějak si nedovedu představit střílet dlouhou, bez přebíjení.
Za prvé by Tě to ekonomicky zruinovalo (pokud budeš střílet pravidelně) a za druhé přebíjením můžeš vyladit náboje pro Tvou pušku daleko líp,než je kvalita továrních nábojů. Jsou samozřejmě vyjimky ,ale to bych nechal stranou.
Musíš si rozmyslet , jaký typ pušky to bude(sportovní,služební),protože ne každý výrobce dělá všechny možné kalibry v 6,5. Naštěstí Lapua dělá všechny 6,5 nábojnice,které jsem před tím vyjmenoval.
Já osobně mám 6,5X47 Lapua a měl jsem 6,5x55SE. 260 Rem. mě nějak minul a zatím mi nějak neimponuje . V loveckém varmintu mám 6,5 Creedmoor. Dnes bych šel asi do 6,5 Creedmoor . Ale jak říkám,je to těžká volba. Pokud přebíjíš,tak je to téměř jedno. Balisticky jsou téměř totožné.
K tréningu asi tolik,mě osobně 50ran bohatě stačí. Spíš jde o to,aby tréning nebyl dvakrát ročně. To by bylo asi málo :D .

Uživatelský avatar
lovec_1
Častý návštěvník
Častý návštěvník