- jantar
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 211
- Registrován: 27.04.2009 19:28
-
andy.rybar - Častý návštěvník
- Příspěvky: 961
- Registrován: 15.08.2011 20:30
- Bydliště: Liberec
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Jako myslíš stejně nevyzkoušenou jako všechny zbraně pro armádu a ostatní ozbrojené složky které dodala CZUB za posledních několik desítek let?
-
Leo6 - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 202
- Registrován: 21.02.2016 20:46
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
No já mám informace, že mají dojít do brnky do konce roku, fantom pak do AZ...uvidíme co bude.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ano, mám také takové informace z několika, doposud relevantních zdrojů.
Když jsem to poprvé slyšel, zpočátku jsem nechtěl uvěřit, že v situaci, kdy na základě vládního usnesení MO ČR postupně a „na přímo“ pořídilo od CZUB tisíce pistolí CZ 75 SP 01 Phantom, v objemu mnoha desítek milionů Kč (nechce se mi to přesně počítat - odhad přes 100 mega) a kompletní přezbrojení na tento zavedený typ ještě není ani ukončeno, že si někdo z odpovědných dovolí do ozbrojených sil ČR pořídit, mj. již třetí typ služební pistole (trochu zjednodušuji, ale doposud Glock 17 a CZ 75 SP 01 Phantom).
Na věc se však nesmíme dívat běžnou logikou, ale se znalostí obvyklých praktik zdejšího „kulturního okruhu“.
AČR je sice oficiálně určena k obraně země, ale již celá desetiletí je pro vybrané lobby především dojnou krávou a z logiky věci také užitečným blbcem pro financování a dovývoj řady „polotovarů“ a samozřejmě také zdrojem příslušných referencí k těmto produktům.
1. CZ 75 Phantom měl od počátku dodávek pro MO ČR řadu potíží, přes postupné zdokonalování to evidentně není služební pistole na úrovni doby (i když v tehdejším zdůvodnění, které se dostalo i na toto fórum, CZUB tvrdila opak – „striker-fired“ Glocky jsou prý nepřehledné pistole).
2. Na světovém trhu Phantom naprosto neuspěl, z oficiálního výrobního programu vypadl, CZUB tento model dnes již nezajímá, potřebuje ozbrojeným složkám dobře prodat a samozřejmě také v nich doladit CZ P 10 a získat k ní i patřičné reference pro prodeje v zahraničí.
Jelikož CZUB má kontakty i páky na ovlivnění rozhodování v řadě ozbrojených složek, armádou počínaje, tak je k financování a doladění svých projektů také plně využije, stejně, jako to udělala např. v případu CZ 805 Bren, kdy byl evidentní „polofunkční prototyp“ léta dovyvíjen do akceptovatelné podoby, a když samotná CZUB dospěla k názoru, že ani tento zdokonalený produkt není za obvyklých podmínek na světovém trhu uplatnitelný, využila získaného know-how a finančních zdrojů k vývoji „nové generace“ pušek (CZ Bren 2), u které si v armádě také nechává vychytat vady a nedostatky.
Problém minulých generací zbraní (CZ 805 a CZ 75 SP 01 Phantom) byl v tom, že byly natolik „druhořadé“, že ani jejich „přímý nákup“ a dovývoj v ozbrojených silách ČR nevedl k exportnímu úspěchu. Podobně, exportní úspěch pět let dovyvíjeného policejního compactu CZ 75 DC limitovala vysoká pracnost a tudíž i prodejní cena…
A to je ten mnou kritizovaný model, mj. v drtivé většině nedovolená forma podpory (v posledních dvou dekádách ve výši cca 3 miliardy Kč), kdy prakticky veškeré náklady jsou zestátněny a zisky naopak privatizovány. U CZ 75 SP 01 Phantom to pro daňového poplatníka jistě nebude taková darda, jako v případě CZ 805 Bren, ale i tak se "čerstvě pořízené" pistole za mnoho desítek milionů Kč, bez patřičného „hospodářského zužitkování“, patrně předčasně posunou z „profesionální části armády“ někam jinam, např. do aktivních záloh a skladů.
Očekávat, že někdo na MO ČR oficiálně přizná, že tato akvizice se příliš nezdařila, je velmi naivní...
Když jsem to poprvé slyšel, zpočátku jsem nechtěl uvěřit, že v situaci, kdy na základě vládního usnesení MO ČR postupně a „na přímo“ pořídilo od CZUB tisíce pistolí CZ 75 SP 01 Phantom, v objemu mnoha desítek milionů Kč (nechce se mi to přesně počítat - odhad přes 100 mega) a kompletní přezbrojení na tento zavedený typ ještě není ani ukončeno, že si někdo z odpovědných dovolí do ozbrojených sil ČR pořídit, mj. již třetí typ služební pistole (trochu zjednodušuji, ale doposud Glock 17 a CZ 75 SP 01 Phantom).
Na věc se však nesmíme dívat běžnou logikou, ale se znalostí obvyklých praktik zdejšího „kulturního okruhu“.
AČR je sice oficiálně určena k obraně země, ale již celá desetiletí je pro vybrané lobby především dojnou krávou a z logiky věci také užitečným blbcem pro financování a dovývoj řady „polotovarů“ a samozřejmě také zdrojem příslušných referencí k těmto produktům.
1. CZ 75 Phantom měl od počátku dodávek pro MO ČR řadu potíží, přes postupné zdokonalování to evidentně není služební pistole na úrovni doby (i když v tehdejším zdůvodnění, které se dostalo i na toto fórum, CZUB tvrdila opak – „striker-fired“ Glocky jsou prý nepřehledné pistole).
2. Na světovém trhu Phantom naprosto neuspěl, z oficiálního výrobního programu vypadl, CZUB tento model dnes již nezajímá, potřebuje ozbrojeným složkám dobře prodat a samozřejmě také v nich doladit CZ P 10 a získat k ní i patřičné reference pro prodeje v zahraničí.
Jelikož CZUB má kontakty i páky na ovlivnění rozhodování v řadě ozbrojených složek, armádou počínaje, tak je k financování a doladění svých projektů také plně využije, stejně, jako to udělala např. v případu CZ 805 Bren, kdy byl evidentní „polofunkční prototyp“ léta dovyvíjen do akceptovatelné podoby, a když samotná CZUB dospěla k názoru, že ani tento zdokonalený produkt není za obvyklých podmínek na světovém trhu uplatnitelný, využila získaného know-how a finančních zdrojů k vývoji „nové generace“ pušek (CZ Bren 2), u které si v armádě také nechává vychytat vady a nedostatky.
Problém minulých generací zbraní (CZ 805 a CZ 75 SP 01 Phantom) byl v tom, že byly natolik „druhořadé“, že ani jejich „přímý nákup“ a dovývoj v ozbrojených silách ČR nevedl k exportnímu úspěchu. Podobně, exportní úspěch pět let dovyvíjeného policejního compactu CZ 75 DC limitovala vysoká pracnost a tudíž i prodejní cena…
A to je ten mnou kritizovaný model, mj. v drtivé většině nedovolená forma podpory (v posledních dvou dekádách ve výši cca 3 miliardy Kč), kdy prakticky veškeré náklady jsou zestátněny a zisky naopak privatizovány. U CZ 75 SP 01 Phantom to pro daňového poplatníka jistě nebude taková darda, jako v případě CZ 805 Bren, ale i tak se "čerstvě pořízené" pistole za mnoho desítek milionů Kč, bez patřičného „hospodářského zužitkování“, patrně předčasně posunou z „profesionální části armády“ někam jinam, např. do aktivních záloh a skladů.
Očekávat, že někdo na MO ČR oficiálně přizná, že tato akvizice se příliš nezdařila, je velmi naivní...
-
Leo6 - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 202
- Registrován: 21.02.2016 20:46
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Fantom se moc nepovedl, proto asi neuspěl, ale mám ho radši než P01, pokud to ale klapne a BRNka přezbrojí na Bren2 (už je) + P10 + Bren 7,62, tak budeme docela dobře vyzbrojená pěchota oproti jiným státům. Škoda, že CZUB zaspala dobu, P10 tu měla být dávno před xy lety.
- tapik
- Občasný návštěvník
- Příspěvky: 92
- Registrován: 05.09.2014 17:52
- Bydliště: Brno
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
No kdyby se v případě přezbrojení jednalo o verzi F a ne C tak bych to možná i uvítal.
-
Leo6 - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 202
- Registrován: 21.02.2016 20:46
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
F rozhodně nebude, C bude taky dobrá, hlavně když bude...já bych spíš uvítal Bren2 v 8" nebo kolik má ten nejkratší
-
glock1719 - Příspěvky: 8116
- Registrován: 10.04.2006 14:12
- Bydliště: Uherské Hradistě
-
Leo6 - Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 202
- Registrován: 21.02.2016 20:46
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
je rozdíl s tím ležet na střelnici a honit body a je rozdíl to tahat 14dnů, proto oceňuji spíše skladnost ...
-
glock1719 - Příspěvky: 8116
- Registrován: 10.04.2006 14:12
- Bydliště: Uherské Hradistě
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Poslední OT na 300 m to nedá měkkou balistiku.Osobně vyzkoušeno.Ale jako plamenomet na odhalování pozice střelce by to bylo super.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Konstatování „celkem dobře vyzbrojená pěchota“ bych jen doplnil, že po nemalém martyriu a za naprosto nehoráznou cenu, rozuměj cenu podstatně vyšší, než bývá pro daný objem ve světě obvyklé…
Jmenované produkty čeká ještě proces vychytávání vad a nedostatků, případně alespoň doladění.
Co bys dělal s Brenem2 v 8“?
Vzhledově je sice vyvážený, takto krátké 5,56x45 jsou však zbraně s četnými omezeními (citelný pokles V0 a E0, nadměrný hluk, riziko záblesků….).
Jmenované produkty čeká ještě proces vychytávání vad a nedostatků, případně alespoň doladění.
Co bys dělal s Brenem2 v 8“?
Vzhledově je sice vyvážený, takto krátké 5,56x45 jsou však zbraně s četnými omezeními (citelný pokles V0 a E0, nadměrný hluk, riziko záblesků….).
- Baske
- Pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 186
- Registrován: 01.06.2008 13:53
- Bydliště: Praha
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
BREN 2 s 8palcem je pro obsluhy vozidel a řidiče rozhodně lepší řešení než EVO.
-
4mike - saigaholic
- Příspěvky: 7065
- Registrován: 28.11.2005 15:49
- Bydliště: Brno
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Krátké zbraně » CZUB+CZ Strakonice+ZVI+Alfaproj
chápu, že B2 - 8" je "kraťas" ale má svý vlákno v dlouhých samonabíječkách,
čili buďte od tý dobroty a držte se armádních a policejních pistolek
chápu, že B2 - 8" je "kraťas" ale má svý vlákno v dlouhých samonabíječkách,
čili buďte od tý dobroty a držte se armádních a policejních pistolek
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Ano, nákup EVA pro ozbrojené síly, odhlédnu-li od celkové úrovně zbraně, je problém, jelikož z dnešního pohledu (rozšíření balistické ochrany u ozbrojených sil obecně) se nejedná o dostatečně účinnou vojenskou zbraň.
Nákupy pro MO ČR se však řídí jinými, než ryze odbornými kritérii, a dokud CZUB v portfoliu neměla kompaktní 5,56x45 typu CZ Bren 2 s krátkými hlavněmi 8“ a 11“, což CZ 805 Bren A2 nepochybně nebyla, tak se mohlo vybírat pouze z katalogu CZUB (téměř přesná citace obvyklého odkazu shora těm útvarům, co chtěly zbraně jiných značek v kategoriích, které CZUB léta nepokrývala…).
Právě k takovým účelům jsou obvykle určeny krátké 5,56x45, ovšem i tak si střelec bez ochrany sluchu při intenzívnější střelbě opravdu užije, o záblescích ani nemluvě…
Nákupy pro MO ČR se však řídí jinými, než ryze odbornými kritérii, a dokud CZUB v portfoliu neměla kompaktní 5,56x45 typu CZ Bren 2 s krátkými hlavněmi 8“ a 11“, což CZ 805 Bren A2 nepochybně nebyla, tak se mohlo vybírat pouze z katalogu CZUB (téměř přesná citace obvyklého odkazu shora těm útvarům, co chtěly zbraně jiných značek v kategoriích, které CZUB léta nepokrývala…).
Právě k takovým účelům jsou obvykle určeny krátké 5,56x45, ovšem i tak si střelec bez ochrany sluchu při intenzívnější střelbě opravdu užije, o záblescích ani nemluvě…
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Takže z tendru na cca 1782 souprav pistolí pro celníky za 24,95 mil. Kč se nám pomalu klube pleticha v hospodářské soutěži!
Odhlédnu-li od chaotického, nejednoznačného a málo srozumitelného zadání, které svými dotazy museli doslova „dopracovávat" potenciální“ dodavatelé, tak s rozkrýváním zadávacích podmínek, mj. i co se týče požadovaných zkoušek, vyplývá na povrch skutečnost, že přihlásit a splnit podmínky může vlastně jen jediná firma, a tou je CZUB. No, ve zdejších krajích přece nic neobvyklého
Zadavatel nejprve požadovaný program zkoušek nadefinoval velmi obecně, s tím, že metodiky si má zvolit potenciální dodavatel po dohodě ze zkušebnou (naprosto nestandardní, neuchopitelné a téměř nevyhodnotitelné )…., přičemž zkoušet se mělo výhradně ve zkušebnách akreditovaných signatářem dohody o vzájemném uznávání výsledků akreditace EA MLA (European co-operation for Accreditation (EA) Multilateral Agreemnet (MLA).
Když však byl zadavatel potenciálními dodavateli upozorněn na řadu zásadních problémů, např. že není možné dle jedněch metodik dokládat vlastnosti pistolí při podání nabídek, při státním ověřování jakosti a dle zcela jiných metodik následně ověřovat vlastnosti a parametry zbraní z dodávky, nakonec zadavatel metodiky upřesnil na všeobecně uznávanou NATO AC/225 (LG/3-SG/1) D/14 + DISTR LG/3 a ryze národní, spíše pouze armádní TP-VD-637-8.
Problémem je, jak najít zkušebnu, která náleží do okruhu zkušeben EA MLA a má akreditovaný panel NATO AC/225 , kdy existuje patrně jen jediná zkušebna na seznamu, VTÚVM Slavičín, a ta má akreditaci jen pro ryze národní TP-VD-637-8 a navíc je v inkriminované době již objednána pro testování pistole CZ P 10 od CZUB….
Odpověď potenciálním dodavatelům, že se termín prodlužovat již nebude (pro nesrozumitelnost a zmatečnost zadání se již mj. prodlužoval), že měli dost času na přípravu, je ze strany zadavatele vskutku krajně nekorektní a naprosto pokrytecká, jelikož podmínky inkriminovaného zadání se několikrát měnily, postupně se zpřesňovaly, stávaly více srozumitelnými a když z nich konečně vyplynulo, co zadavatel vlastně chce, zjistila naprostá většina zbylých, nekompetentností Celní správy ČR a tendenčností průběhu ještě neotrávených potenciálních dodavatelů, že je vlastně nemůže splnit, jelikož zkušebny na seznamu zadavatele (EA MLA) nejsou pro panel NATO AC/225 akreditované, a jediná zkušebna, testující jen dle národní metodiky TP-VD-637-8, je navíc již na několik týdnů obsazena patrně mnohem lépe informovaným konkurentem (CZUB)…
A to nerozebírám další diskriminační podmínky a stav, že dle platné legislativy má tendr být nediskriminační pro všechny dodavatele na relevantním trhu, tj. trh EU, a že prakticky všechny zahraniční výrobky (služební zbraně) byly navrženy s ohledem na mezinárodně uznávané standardy a rovněž zkoušeny dle zmiňovaného programu NATO AC/225.
Pokud jim to některý, z nepochybně hodně naštvaných potenciálních dodavatelů nesetřelí u ÚOHS, jako flagrantní porušení, především zásad nediskriminace a rovného zacházení, tak obsahově vyhovující nabídku na dodávku pistolí pro Celní správu ČR může podat pouze jediný potenciální dodavatel, a tím je CZUB. Takže žádný tendr, ale tradiční česká parodie a fraška.
CZUB je na svůj poslední model CZ P 10 tak pyšná a při jeho hodnocení i neobyčejně sebevědomá. Tak proč konečně nezmění i své letité praktiky získávání státních zakázek a nestřetne se s konkurencí konečně ve férové soutěži.…že by opět raději sázka na jistotu!
Odhlédnu-li od chaotického, nejednoznačného a málo srozumitelného zadání, které svými dotazy museli doslova „dopracovávat" potenciální“ dodavatelé, tak s rozkrýváním zadávacích podmínek, mj. i co se týče požadovaných zkoušek, vyplývá na povrch skutečnost, že přihlásit a splnit podmínky může vlastně jen jediná firma, a tou je CZUB. No, ve zdejších krajích přece nic neobvyklého
Zadavatel nejprve požadovaný program zkoušek nadefinoval velmi obecně, s tím, že metodiky si má zvolit potenciální dodavatel po dohodě ze zkušebnou (naprosto nestandardní, neuchopitelné a téměř nevyhodnotitelné )…., přičemž zkoušet se mělo výhradně ve zkušebnách akreditovaných signatářem dohody o vzájemném uznávání výsledků akreditace EA MLA (European co-operation for Accreditation (EA) Multilateral Agreemnet (MLA).
Když však byl zadavatel potenciálními dodavateli upozorněn na řadu zásadních problémů, např. že není možné dle jedněch metodik dokládat vlastnosti pistolí při podání nabídek, při státním ověřování jakosti a dle zcela jiných metodik následně ověřovat vlastnosti a parametry zbraní z dodávky, nakonec zadavatel metodiky upřesnil na všeobecně uznávanou NATO AC/225 (LG/3-SG/1) D/14 + DISTR LG/3 a ryze národní, spíše pouze armádní TP-VD-637-8.
Problémem je, jak najít zkušebnu, která náleží do okruhu zkušeben EA MLA a má akreditovaný panel NATO AC/225 , kdy existuje patrně jen jediná zkušebna na seznamu, VTÚVM Slavičín, a ta má akreditaci jen pro ryze národní TP-VD-637-8 a navíc je v inkriminované době již objednána pro testování pistole CZ P 10 od CZUB….
Odpověď potenciálním dodavatelům, že se termín prodlužovat již nebude (pro nesrozumitelnost a zmatečnost zadání se již mj. prodlužoval), že měli dost času na přípravu, je ze strany zadavatele vskutku krajně nekorektní a naprosto pokrytecká, jelikož podmínky inkriminovaného zadání se několikrát měnily, postupně se zpřesňovaly, stávaly více srozumitelnými a když z nich konečně vyplynulo, co zadavatel vlastně chce, zjistila naprostá většina zbylých, nekompetentností Celní správy ČR a tendenčností průběhu ještě neotrávených potenciálních dodavatelů, že je vlastně nemůže splnit, jelikož zkušebny na seznamu zadavatele (EA MLA) nejsou pro panel NATO AC/225 akreditované, a jediná zkušebna, testující jen dle národní metodiky TP-VD-637-8, je navíc již na několik týdnů obsazena patrně mnohem lépe informovaným konkurentem (CZUB)…
A to nerozebírám další diskriminační podmínky a stav, že dle platné legislativy má tendr být nediskriminační pro všechny dodavatele na relevantním trhu, tj. trh EU, a že prakticky všechny zahraniční výrobky (služební zbraně) byly navrženy s ohledem na mezinárodně uznávané standardy a rovněž zkoušeny dle zmiňovaného programu NATO AC/225.
Pokud jim to některý, z nepochybně hodně naštvaných potenciálních dodavatelů nesetřelí u ÚOHS, jako flagrantní porušení, především zásad nediskriminace a rovného zacházení, tak obsahově vyhovující nabídku na dodávku pistolí pro Celní správu ČR může podat pouze jediný potenciální dodavatel, a tím je CZUB. Takže žádný tendr, ale tradiční česká parodie a fraška.
CZUB je na svůj poslední model CZ P 10 tak pyšná a při jeho hodnocení i neobyčejně sebevědomá. Tak proč konečně nezmění i své letité praktiky získávání státních zakázek a nestřetne se s konkurencí konečně ve férové soutěži.…že by opět raději sázka na jistotu!
-
certik - Častý návštěvník
- Příspěvky: 444
- Registrován: 30.12.2007 14:53
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
V knize "Československé pistole 1918-1985" jsem na straně 236 narazil na tvrzení, že pistole CZ 83 v ráži 7,65 Br. byly určeny primárně pro policii a vz. 82 v ráži 9 Makarov pro armádu, ale přijde mi to jako blbost...
Podle mně byly u armády i policie pouze vz. 82 v 9x18 Makarov a CZ 83 byly určeny pro civilní prodej a vývoz, nebo se pletu ??
Co na to kolega DPMS ?
Podle mně byly u armády i policie pouze vz. 82 v 9x18 Makarov a CZ 83 byly určeny pro civilní prodej a vývoz, nebo se pletu ??
Co na to kolega DPMS ?
-
glock1719 - Příspěvky: 8116
- Registrován: 10.04.2006 14:12
- Bydliště: Uherské Hradistě
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Mám pocit , že opradu se vz.83 ráže 7,65 plánoval pro policii a v ráži 9 Brow na export.Jenže přišla revoluce a už se to pro Policajty nestihlo.Taky jsem to četl v nějaké knížce.
-
Igrlik - Častý návštěvník
- Příspěvky: 472
- Registrován: 17.11.2005 22:23
- Bydliště: Prešov, SR
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Obsiahly článok o vývoji, výrobe a konci tejto zbrane nájdete v Střelecké revue 6/2012 pod názvom "Trudná sága cs. pistole vz. 82".
Čo sa týka kalibru 7,65 pre políciu, bol to jeden z názorov zainteresovaných vysokých funkcionárov, podložený existenciou vz. 61 Skorpion vo výzbroji MV. Protiargumentom bol plánovaný vývoj a výroba tohto samopalu rovnako v 9mm Mak.
Takže nakoniec celý vývoj pištole pre ozbrojené zložky MV a MNO prebiehal v kalibri 9mm Mak.
Čo sa týka kalibru 7,65 pre políciu, bol to jeden z názorov zainteresovaných vysokých funkcionárov, podložený existenciou vz. 61 Skorpion vo výzbroji MV. Protiargumentom bol plánovaný vývoj a výroba tohto samopalu rovnako v 9mm Mak.
Takže nakoniec celý vývoj pištole pre ozbrojené zložky MV a MNO prebiehal v kalibri 9mm Mak.
- DPMS
- Častý návštěvník
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 16.02.2014 14:40
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Kompletně se mělo přejít na ráži 9mm M, resp. později na náboje vz. 82.
Původní „policejní“ zbraně v ráži 7,65mm, tj., pistole vz. 50/70 a samopaly vz. 61 měly být nahrazeny pistolí i samopalem v 9mm M.
Pistole se hromadně vyráběly, a to s nemalými problémy, samopalů bylo vyrobeno jen omezené množství. Ve skladech MV jsou však ještě nějaké vzorky.
Důvodem k přezbrojení byly nejen nedostatečné výkony munice 7,65mm, ale také hrozné zkušenosti bezpečnostních složek z exploatace pistole vz. 70. K přezbrojení na 9mm M, resp. k přezbrojení na novou pistoli ráže 9mm byl vypracován referátník pro tehdejšího MV Obzinu, kde se MV v podstatě připojuje k projektu pistole 9mm. Slibovali si od toho, že snad již konečně dostanou spolehlivou a z hlediska manipulace i bezpečnou pistoli….
Samotný obsah referátníku pro MV Obzinu hodně vypovídá o tehdejší dost tristní situaci ve vyzbrojování bezpečnostních složek i o „kvalitě“ jim dodávané výzbroje. Bohužel autoři různých "odborných" publikací z těchto dokumentů zjevně nečerpají, chápu, protože opravdu není čím se chlubit. Navíc dle jednoho známého autora je standardní podmínkou za nahlédnutí do archivů tuzemského výrobce ručních palných zbraní povinnost nechat si výsledný text cenzurovat…, takže tyto zdroje reálný obraz poskytnout vlastně ani nemohou.
Původní „policejní“ zbraně v ráži 7,65mm, tj., pistole vz. 50/70 a samopaly vz. 61 měly být nahrazeny pistolí i samopalem v 9mm M.
Pistole se hromadně vyráběly, a to s nemalými problémy, samopalů bylo vyrobeno jen omezené množství. Ve skladech MV jsou však ještě nějaké vzorky.
Důvodem k přezbrojení byly nejen nedostatečné výkony munice 7,65mm, ale také hrozné zkušenosti bezpečnostních složek z exploatace pistole vz. 70. K přezbrojení na 9mm M, resp. k přezbrojení na novou pistoli ráže 9mm byl vypracován referátník pro tehdejšího MV Obzinu, kde se MV v podstatě připojuje k projektu pistole 9mm. Slibovali si od toho, že snad již konečně dostanou spolehlivou a z hlediska manipulace i bezpečnou pistoli….
Samotný obsah referátníku pro MV Obzinu hodně vypovídá o tehdejší dost tristní situaci ve vyzbrojování bezpečnostních složek i o „kvalitě“ jim dodávané výzbroje. Bohužel autoři různých "odborných" publikací z těchto dokumentů zjevně nečerpají, chápu, protože opravdu není čím se chlubit. Navíc dle jednoho známého autora je standardní podmínkou za nahlédnutí do archivů tuzemského výrobce ručních palných zbraní povinnost nechat si výsledný text cenzurovat…, takže tyto zdroje reálný obraz poskytnout vlastně ani nemohou.
-
certik - Častý návštěvník
- Příspěvky: 444
- Registrován: 30.12.2007 14:53
Re: CZ pro Policii a Armádu ČR
Díky za odpovědi, přesně jak jsem si myslel...vím, že některé kraje, třeba Plzeňský měly v 90. letech ve výzbroji u Policie CZ 75, ale naprostá většina dalších krajů měla vz. 82...
Četl jsem také názor, že CZ 83 7,65 Br. měla mít dopravní policie, ale to bude další blbost, i když jeden čas před revolucí měli dopraváci, jezdící v Praze na motorkách, dokonce jen CZ 45 v ráži 6.35 mm
Jinak vz. 82 nebyla úplně špatná zbraň (až na tu bezpečnost!), pro normální služební použití ve své době, jen výdrž byla malá i s polygonem, já sám jsem v letech 1991 až 2005 do přezbrojení zničil čtyři kousky (odešla hlaveň)… jo, jo, tenkrát bylo nábojů mraky
Četl jsem také názor, že CZ 83 7,65 Br. měla mít dopravní policie, ale to bude další blbost, i když jeden čas před revolucí měli dopraváci, jezdící v Praze na motorkách, dokonce jen CZ 45 v ráži 6.35 mm
Jinak vz. 82 nebyla úplně špatná zbraň (až na tu bezpečnost!), pro normální služební použití ve své době, jen výdrž byla malá i s polygonem, já sám jsem v letech 1991 až 2005 do přezbrojení zničil čtyři kousky (odešla hlaveň)… jo, jo, tenkrát bylo nábojů mraky
Obsah fóra / Krátké zbraně / CZUB+CZ Strakonice+ZVI+Alfaproj
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků