Uživatelský avatar
Jim11
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1002
Registrován: 22.03.2007 14:12
Bydliště: Znojmo

05.06.2018 23:22

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Bulls eye:
Tak ta informace o zvýšení tvrdosti slitiny při náhlém zchlazení střely ve vodě je zajímavá. Platí to i pro čisté olovo? Nemám to jak vyzkoušet, neb tvrdoměr nemám.

Ajk
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 76
Registrován: 13.09.2011 16:33

05.06.2018 23:50

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Bulls.eye: Diky za pochvalu, ale jeste mam co dohanet proti tobe a ostatnim :P O vikendu chci delat jinou varku, krmeni pro revolver, tak jestli se zadari, poslu nejake foto sem.

Jinak ten tvuj test je opravdu zajimavy. Ocividne pri zapeceni se to jakoby "popusti" a je po tvrdosti.
Jen me ted napadlo, jak pise Rendy, ze jeho strely po tydnu vyzrajou a ztvrdnou. Tak jestli zkusis zmerit po tydnu i tuhle slitinu co jsi testoval, jestli se dostane na onech 24 Bhn, nebo nee :?: Jestli ano, tak neni co resit a proste budeme vedet, ze je treba strely nechat odlezet aspon tyden, nez ze jde strilet :-)

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 977
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

06.06.2018 7:18

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Zkusím, je ještě přeměřit, mám je nalité a nabarvené cca 14 dnů.

Jim: čisté olovo nelze, je potřeba alespoň několik procent antimonu (odhadem 3-4%), aby se tenhle efekt dostavil. Plus to, o kolik se tvrdost při water quenchingu zvýší, je ovlivněno přítomností dalších prvků - podle literatury As, Cu a další (ve stopových množstvích - řádově stačí desetiny procenta). Více informací např. zde.

Ale to už jsme OT - více případně ve vlákně o tavení olova.

mar.tan
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 43
Registrován: 16.05.2016 13:59

06.06.2018 12:31

Povlakování střel pro přebíjení

Bulls.eye, co water quenching u epoxidové povrchovky, kde se zapéká na 100°C, mohly by tam být jiné výsledky?

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

FrantaB
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 227
Registrován: 02.10.2012 18:22

06.06.2018 16:52

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Slitiny olova a cínu po vychladnutí na vzduchu (nebo přežíhání v troubě) začínají měkké a postupně tvrdnou na finální tvrdost. Antimon tenhle jev umocňuje. Slitiny s 3-8% cínu se tvrdostí stabilizují po 14-16 dnech, nejhorší je to cca. 60 hodin po odlití-střely se mohou lišit klidně o 4 HB a lišit se dokážou i samy na sobě-strana za kterou střela zůstala v kokile je jinak tvrdá než ta, která se dostala při otevření na vzduch jako první. Nic exaktního se v tom hledat nesnažte, i střely z jedné várky si stárnou každá za sebe.
Takže pokud chcete konzistentní střely, buď do tak 6-8 hodin po odlití (pokud tvrdost v měkkém stavu vyhovuje), nebo za 2-3 týdny. Jinak to zlobí-různé tvrdosti, potažmo výtažné síly a odpor ve vývrtu-a pak se šaškuje s laborací bez rozumného výsledku.

Water quench u povlakovaných střel v principu nepřichází v úvahu-100° stačí na to, aby některé slitiny změnily vlastnosti a dá se čekat, že po hození do vody povlakování buď odfouknou od povrchu (v nejhorším případě lokálně), nebo odskočí úplně.

Ajk
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 76
Registrován: 13.09.2011 16:33

10.06.2018 0:41

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Smichal jsem cervenou se zlutou a tradaaa :mrgreen: Z blizka je krasne videt, jak jsou patrne barevne tecky cervene a zlute barvy, je to opravdu zajimave. A mame tady pomerancove .38 Specialy.

Zacina se mi to barveni cim dal tim vic libit. Jeste mam zelenou pistaciovou a pak tmave modrou. Takze muzu michat a michat jak me napadne :D Stihnul jsem prebit i par naboju, at je na co koukat. Co na to rikate ?

Jedine co je otrava, je to tahani pinzetou a pokladani na plech. Mam par napadu jak bych tohle mohl obejit a zjednodusil nanaseni barvy, musim to ale vyzkouset a pak dam vedet, zda se povedlo nebo ne :wink:
Přílohy
7.jpg


Reklama

xHonza
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 777
Registrován: 14.03.2005 15:31
Bydliště: Praha a les

11.06.2018 19:44

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Pokud te nebavi pinzeta, tak si zkus potahovani Hitechem. Tam je pred zapecenim vse suche a je z toho min bordelu.

Jinak s tim sypanim do vody a odskokem povlaku je blbost. Viz spousta videi na youtube. Pokud je to dobre zapecene, nic se neloupe.

Ajk
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 76
Registrován: 13.09.2011 16:33

12.06.2018 15:16

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Tuhle metodu jsem drive sledoval, ale je pomerne nakladnejsi a navic spatne sehnatelne barvy. Takze zustanu u praskove barvy, navic ji mam ted slusnou zasobu a funguje to dobre. Takze jen trosku musim vykoumat par zlepsovaku :wink:

xHonza
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 777
Registrován: 14.03.2005 15:31
Bydliště: Praha a les

20.06.2018 17:28

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Podle mne na Hi-Teku je nejdrazsi doprava, jinak mi to neprijde tak hrozny. Spotreba je fakt mala a cistota procesu je vytecna. Osobne nemam duvod koukat okolo. Koupit se da tady http://hi-performancebulletcoatings.com ... container/

mar.tan
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 43
Registrován: 16.05.2016 13:59

28.06.2018 12:39

Povlakování střel pro přebíjení

Další várka, zelené Lugery. Obrázek

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
WaA63
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 368
Registrován: 26.09.2013 9:32
Bydliště: F-M

08.07.2018 11:02

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Zdar Pár poznatků z vlastního povlakování = u 9mm střel jsem zaregistroval cca po 200 ranách v hlavni od přechodového kužele cca. dva centimetry mezi drážkami mírného nánosu který šel lehce vykartáčovat mosazným kartáčkem = zamne dobré + díky za barvu zdejšímu členovi + sehnal jsem si i 2kg z jedné lakovny ale má nějakou horší kryvost než ta od tebe = díky :wink: jo a ty puškové střely do 8x57is se ukázaly nevhodné jelikož jsem měl slabou tvrdost slitiny = časem vyzkouším tvrdší .

Morris_3nec
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 65
Registrován: 02.03.2015 20:24
Bydliště: Ostrava

12.11.2018 21:18

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Nemá tady někdo "přebytek" černé práškové barvy který by byl ochotný předat ?
Ideálně Ostrava, nebo pokud bude mít onen dotyčný někdy cestu na poštu. Prašule pošlu předem na účet :) U nás v lakovně jsem zkoušel ale nabídli mi 5kg barvy jako nejmenší balení, a to byl pytel jako kráva... :roll:

Uživatelský avatar
Jim11
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1002
Registrován: 22.03.2007 14:12
Bydliště: Znojmo

14.11.2018 0:31

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Dobrý den přeji, přes zimu bych chtěl zkusit poplastování střel a nevím, čím bych nahradil ty airsoftový kuličky. Taky by mi pomohlo, kdyby někdo poradil v jakým poměru ke střelám (luger) ty kuličky jsou. Nemám ponětí, jak je taková kulička těžká a ani jakej má rozměr.

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 299
Registrován: 08.02.2012 15:04
Bydliště: Brno. Moravská Třebová

14.11.2018 10:36

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Jim11: NIc nenahrazuj a kup balíček černých kuliček za 50,- (nebo je vynech). Množství jen tolik, aby separovaly střely od sebe ideálně jen v jedné vrstvě.

Uživatelský avatar
Jim11
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1002
Registrován: 22.03.2007 14:12
Bydliště: Znojmo

14.11.2018 11:43

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Teď budu vypadat jak jouda, ale co míníš těmi černými kuličkami za 50? Právě že bez těch kuliček to bylo tady popisováno jako nedokonalý povrch. Proto sosám informace. :oops:

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 299
Registrován: 08.02.2012 15:04
Bydliště: Brno. Moravská Třebová

14.11.2018 17:47

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Myslím tím to nejmenší balení černých 6mm airsoftovejch kuliček, např. já jsem koupil tyhle: https://www.actionshop.cz/bb-pro-game-0 ... ks-cerna-2 není to nic nesehnatelného, tak nevidím důvod, proč bys je chtěl nahrazovat něčí jiným .)

Uživatelský avatar
Jim11
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1002
Registrován: 22.03.2007 14:12
Bydliště: Znojmo

14.11.2018 18:27

Re: Povlakování střel pro přebíjení

No proč, podívej se odkud jsem a pochybuji že je někde u nás seženu. Máme tady jeden kšeft se sortimentem zbraně střelivo, ale pochybuji že to budou mít. Ten odkaz, co jsi uvedl mě nejde zobrazit a objevilo se varování na ochranu soukromí.Ale stačí, že to jsou airsoftové kuličky. Nějak si k nim pomůžu. Každopádně děkuji.

Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 977
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

15.11.2018 7:22

Re: Povlakování střel pro přebíjení

Hlavně si nekupuj žádné BIO kuličky, ty se po chvíli štěrchání rozpadnou na prach a spolehlivě znehodnotí všecku barvu v dóze :-)

reloader
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 375
Registrován: 27.12.2005 21:16
Bydliště: Brno

20.11.2018 8:58

Re: Povlakování střel pro přebíjení


Rendy
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 176
Registrován: 07.10.2016 22:19

20.11.2018 20:40

Re: Povlakování střel pro přebíjení

U toho druhého odkazu píšou že odolává teplotě do 120 st což je celkem málo

PředchozíDalší

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků