Uživatelský avatar
Bulls.eye
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 896
Registrován: 09.07.2006 17:11
Bydliště: Brno

11.01.2018 8:30

Re: Tavení olova

Rendy: stejně jako ty, vnitřkem pícky mezi hliníkovým pláštěm a ocelovou nádobkou, ve které se taví olovo. Sundal jsem koncovku ze sondy, spojený konec vodiče nacvakl na 10mm mosazné kabelové očko a to utáhl pod šroub výpustě. Mně ty teploty na PID sedí +- pár °C s teplotou naměřenou teploměrem ve slitině...ale je klidně možný, že ten analogovej teploměr kecá. Ale pokud na PID nastavím 300°C, tak se olovo vůbec neroztaví (bod tání 327,5°C).

Ono by se to myslím dalo vyřešit i tak, že se postupným zvyšováním teploty na PID najde bod tání a pak se teplota pro lití zvýší o cca 40°C, to by mělo být celkem blbuvzdorné řešení :idea:

Mar.tan: co se týče zapojení, tak to vážně není žádná věda, na netu je k tomu dokonce český návod. A vykuchat zdroj od PC zvádne taky každej, pak to chce jen dremelku na vyřezání otvoru do plechu pro displej. A pokazit na tom není dohromady co, maximálně ten zdroj za kilo z pc bazaru vyhodíš a začneš znovu (a lépe :)).

Uživatelský avatar
pekoz
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 326
Registrován: 30.04.2008 10:48
Bydliště: vedle Ostravy

11.01.2018 15:06

Re: Tavení olova

Ono by se to myslím dalo vyřešit i tak, že se postupným zvyšováním teploty na PID najde bod tání....
Takhle nějak jsem to udělal. Mám nastaveno 340 na regulátoru. teplotu jsem nekontroloval -
nemám čím. Čidlo(termočlánek) je zašroubované do díry v šroubu M8, který je zespodu ve dně a trčí dovnitř. Je to ale kompletně samodomo výroba (dno izolované nádoby je cca 2,5mm dvojité (také s izolací) - rychleji se zahřívá a drží). Kolísání teploty při lití je v řádu jednotek stupňů.

Tovární je jen spirála LEE a komplet regulátoru Made in China :-) ,je to kopie nějakého japonce) pro změnu z Ali...myslím že to bylo do 15 $. Spínací relé se nezahřívá - dá se ušetřit pár drobných objednáním verze bez chladiče. Pokud je krabička navíc kovová je to s rezervou. Krabička z PC zdroje je myslím ideální pokud nemáte bastlířskou zásobu starých věcí co se určitě jednou budou hodit.

pecweb.jpg


(taky do vody :lol: )

mar.tan
Nový uživatel
Nový uživatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: 16.05.2016 13:59

12.01.2018 23:16

Tavení olova

Ahoj, schéma zápojeni je podle tohoto obrázku?

http://www.hwpro.cz/oc/index.php?route= ... uct_id=393

Koukal jsem na YouTube na videa na toto téma a zaujalo mě, že uvnitř není izolace mezi vnitřní nádobkou na taveninu a vnějším plechem. Nezkoušel to někdo vyplnit minerální vatou? Nebo pokličku na vršek? Tu jsem viděl za šílené peníze někde na ebayi.

Odesláno z mého NEM-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
pekoz
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 326
Registrován: 30.04.2008 10:48
Bydliště: vedle Ostravy

13.01.2018 15:54

Re: Tavení olova

Ano to schema je více méně stejné.

Připomínám jenom, že přívod od termočlánku (což je vždy kulička vzniklá stavením dvou kovů podle typu (většina těchto regulátorů je primárně osazena typem K ) které reaguji na teplotu změnou elektrického napětí), je tzv. kompenzační vodič a nelze jej přerušit v nějakém náhodném konektoru. Protože vlastní napětí termočlánku se projeví už tom místě spoje a v regulátoru už to bude jiná hodnota a tím pádem nepřesně. Ale to je pokec asi do sz. Dvoudílná stěna je sama o sobě izolací (mizernou) i bez vaty (viz tepelné clony pod autem u výfuků) . Překvapila mě ale částka za LEE 4-20 (i v dolarech) potom co jsem konečně mohl vidět jak je to "zbastlené" a přiznám se že např. funkci žehličkového termostatu tak jak je použit v této pícce nevěřím dodnes. Nicméně to nějak funguje ale je to fakt dost peněz za to. Pokud by se tam nacpala vata asi by to bylo jiné (myslím ale že funkce termostatu tak jak pracuje v této pícce by se zcela změnila), ale nedá se tam použít skelná vata normální, protože spirála za provozu červeně žhne a vata se pálí )což jsem osobvně "vyzkoušel" . Používám proužky z materiálu Berlan na 800° ve třech vrstvách a i ta první je zahnědlá. Poklička jakákoliv co to vydrží je myslím první věc jak se dá ta pec LEE vylepšit za minimální náklady.
Naposledy upravil pekoz dne 13.01.2018 16:59, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
mischanek
Občasný návštěvník
Občasný návštěvník
 
Příspěvky: 79
Registrován: 29.01.2013 19:46
Bydliště: Beskydy

13.01.2018 16:49

Re: Tavení olova

planek na jednoduche viko se valel na netu - prikladam zde:
Přílohy
cover leepro420.pdf
(28.82 KiB) 59 krát

Předchozí

Obsah fóra / Střelivo / Přebíjení / Výroba střel a příprava nábojnic

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků