Uživatelský avatar
Kall
 
Příspěvky: 2286
Registrován: 20.01.2004 17:44
Bydliště: Vepřov

09.09.2009 19:08

Re: Optika?

nejsem odborník na optiky, ale světelnost u optiky na sport není až tak důležitá jako při lovu za šera.
Myslím že sport a lov mají dost odlišný požadavky.
Já sport Open Leupold VXIII 8,5-25x50, max zvetšení občas ani nevyužívám, na rychlou střelbu, např mizivý cíl používám i na 300 m nejmenší zvětšení, protože je třeba větší zorný pole.
Další flinta na sport meopta 4x32 kategorie standart. haha že ?, ale trefovalo to terč i na 700 m

Shiva
Častý návštěvník
Častý návštěvník
 
Příspěvky: 1567
Registrován: 09.06.2004 20:20
Bydliště: ln@sniper.cz

12.09.2009 2:09

Re: Optika?

Uz si pripadam jak na Myslivosti. ale tam je to jeste relativne pochopitelny
1. neni to forum ac je to tak pouzivane. Struktura je takova ze se tam neda nic najit a kazdy mesic se jede na novo. takze ty same otazky a temata mesic co mesi.
2. preci jen tam pisi myslivci. :-)

Tento dotaz se opakuje take stale dokola.
Jak napsal Kall. tercova strelba a lov dost dobre nejde dohromady.
Nevim jakou tercovou strelbu hodlas provozovat, Pokud na urovni napr. Olomouce tak, tam zapomen na to ze puskohled pouzijes na lov. Pro vetsinu tercove strelby vseobecne potrebujes tenky kriz, nebo kriz s dotem. Na 300m nepotrebujes mildot ci jinou podobnou osnovu. nepotrebujes prisvit. Nepotrebujes velkou svetelnost. v podstate si vystacis s 1" tubusem a objektivem 40-45mm a co vydrzi zpetny raz zbrane. Nikdy nestrilis po zapadu slunce. Jine zavody ktere jsou koncipovany po vzoru ozbrojenych slozek, se sice v noci strileji, ale vzdy se strileji na osvetleny terc a vzdy na kontrastni dobre viditelny terc.
Pokud chces lovit v CR, tak vetsina se odbyde po zapadu slunce. Kdyz budes lovit za dne tak jedine tak lisku. Ano tu muzes strilet na daleko a uzijes tak sportovni puskohled.